تعیین تکلیف مناقصه 60 واگن قطار شهری مشهد
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد، از تعیین تکلیف مناقصه مربوط به تامین 60 دستگاه واگن جدید برای خط یک قطارشهری مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،داوود همتیان اظهارداشت: مناقصه 60واگن قطارشهری منظور افزایش ظرفیت ناوگان و بهبود خدمات رسانی به شهروندان انجام میشود.
وی با اشاره به کمبود واگن در خط یک،گفت: در ابتدای بهرهبرداری در سال 1389، 60 دستگاه واگن داشتیم، در حالی که طبق برنامه، باید 120 دستگاه واگن در ناوگان موجود باشد.
این کمبود باعث شده که نتوانیم سرویسدهی مطلوبی به همشهریان داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تراکم مسافری در حال حاضر حدود 90 درصد است و در برخی ساعات به 100 درصد نیز میرسد، افزود: این تراکم بالا منجر به ازدحام مسافری و جاماندن مسافران در ایستگاهها میشود که از این بابت از مردم عذرخواهی میکنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد تاکید کرد: با تامین 60 دستگاه واگن جدید، فاصله زمانی بین قطارها کاهش یافته و امکان تعمیر و نگهداری ناوگان نیز بهبود خواهد یافت.
وی افزود: در حال حاضر با 60 دستگاه واگن، تنها 48 دستگاه در خط فعال هستند، اما با افزایش تعداد واگنها به 120 دستگاه، حدود 100 دستگاه به خدمت رسانی به مردم اختصاص مییابد و 20 دستگاه برای تعمیر و نگهداری روزانه مورد استفاده قرار میگیرد.
همتیان با اشاره به ایمنی بالای سفرهای قطارشهری مشهد، اظهار داشت: برای حفظ این وضعیت مطلوب، نیازمند تامین 60 دستگاه واگن باقیمانده هستیم.
وی همچنین از باز شدن پاکتهای مناقصه و بررسیهای فنی برای مشخصات فنی تجهیزات و قطعات خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با پیمانکار منتخب، این موضوع ظرف هفته آینده جمعبندی شود و قرارداد تا اول اردیبهشت ماه به سرانجام برسد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد از حمایتهای مدیریت شهری، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون حمل و نقل و همکاران خود در شرکتهای ساخت و بهرهبرداری قدردانی کرد و این قرارداد را بزرگترین قرارداد مدیریت شهری تاکنون خواند.
وی ابراز امیدواری کرد که پس از اخذ مصوبه شورا در فروردین ماه، قرارداد منعقد شده و اولین قطارها ظرف دو سال آینده وارد شهر شوند.
همتیان با اشاره به اینکه مناقصه از منابع شهرداری تامین شده است، گفت: به موازات این اقدام، شهرداری در تلاش است تا از منابع دولتی نیز برای تامین نیازهای خطوط قطارشهری استفاده کند.
وی افزود: قطارهای خط یک از نوع LRV (قطارهای کف کوتاه) هستند که برقرسانی آنها از طریق سقف انجام میشود و به همین دلیل، راهاندازی خط تولید آنها زمانبر است.
انتهای پیام/282