خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 08 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«سرمایه‌گذاری برای تولید» نیاز به کار فرهنگی و فضاسازی رسانه‌ای دارد

مهر | استان‌ها | جمعه، 01 فروردین 1404 - 12:24
مشهد - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شعار سال؛ «سرمایه‌گذاری برای تولید» حتما نیاز به کار فرهنگی، تبلیغ و فضاسازی رسانه‌ای دارد.
اقتصادي،شعار،فرهنگي،جامعه،وظيفه،ملت،اسلامي،چالش،معظم،تحقق

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال جدید، سرآغاز تصمیمات مهم و تعیین اهدافی سرنوشت‌ساز است.
مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال، مهم‌ترین مسئله و نیاز جامعه اسلامی را که دغدغه خود و جامعه است، به عنوان اساسی‌ترین هدف برای حرکت همه‌جانبه جامعه به سوی آن، تعیین می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: چند سالی است که مسئله اقتصاد و تولید، مهم‌ترین چالش جامعه و مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد.
البته ایشان در این سال‌ها، تمامی ابعاد اقتصادی و مسائل مهم آن را مدنظر داشته‌اند و امسال، سرمایه‌گذاری ملت و در برخی موارد، دولت را راهکار رشد اقتصادی کشور برشمردند.
بدون تردید، اگر به لطف خدا این شعار محقق شود، بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
وی افزود: اما در این میان، وظایف دستگاه‌های فرهنگی نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.
تبیین الزامات فرهنگی شعار سال بر عهده دستگاه‌های فرهنگی است.
هر کار اقتصادی، یک پیوست فرهنگی دارد که باید به آن اهتمام ورزید.
شعار سالی که رهبر انقلاب بیان فرمودند، «سرمایه‌گذاری برای تولید»، حتماً نیاز به کار فرهنگی، تبلیغ و فضاسازی رسانه‌ای دارد.
صاحبقرانی بیان کرد: البته مقام معظم رهبری پس از پیام نوروزی، در بیانات آتی خود، ابعاد شعار سال را بیشتر تبیین خواهند کرد و جهت‌گیری‌های لازم را برای کارهای فرهنگی و رسانه‌ای ارائه خواهند داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در یک نکته نیز نباید تردید داشته باشیم که چالش اقتصادی کشور، صرفاً یک چالش داخلی و ناشی از مشکلات داخلی نیست.
امروز، دشمنان این ملت در یک نبرد اقتصادی فراگیر، می‌خواهند ملت ایران را به زانو درآورند.
تشدید تحریم‌های اقتصادی، ناامن جلوه دادن ایران برای سرمایه‌گذاری و فشار به کشورهای همسایه برای عدم تعاملات اقتصادی با ایران، همه دلایل واضحی هستند که ما در یک جنگ عظیم اقتصادی قرار داریم.
وی افزود: لذا امروز، تنها نهادها و مراکز اقتصادی نیستند که وظیفه تحقق شعار سال را دارند، بلکه همه مردم و ملت، طرف حساب این نبرد و جنگ اقتصادی هستند و وظیفه دارند در تحقق شعار سال، انجام وظیفه کنند.
با تمام کارها و رفتارهای ریز و درشت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود باید به تحقق شعار سال کمک کنیم.
این یک وظیفه همگانی در حکمرانی اسلامی است.