بستههای سرمایهگذاری برای توسعه ناوگان ریلی تدوین شود
مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تأمین (هگتا) در نشست ستاد نوروزی رجا خواستار تدوین بستههای سرمایهگذاری برای گسترش ناوگان ریلی و بهبود کیفیت خدمات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تأمین (هگتا) در نشست ستاد نوروزی رجا و در جمع مدیران شرکت حمل و نقل ریلی رجا، با تأکید بر ضرورت توسعه و تحول در خدماترسانی به مسافران، خواستار تدوین بستههای سرمایهگذاری برای گسترش ناوگان ریلی و بهبود کیفیت خدمات شد.
علیرضا تابش- مدیرعامل هگتا- در دومین روز از سال ۱۴۰۴ با حضور در ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی شرکت حمل و نقل ریلی رجا، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای هموطنان بر لزوم توسعه و تحول در خدماترسانی رجا تأکید کرد.
وی با اشاره به لزوم تلاش هر چه بیشتر شرکتهای فعال در حوزه خدمات گردشگری برای تحقق شعار سال ۱۴۰۴ که از سوی مقام معظم رهبری، سال «سرمایهگذاری در تولید» نامگذاری شده است گفت: سرمایهگذاری در صنعت گردشگری بخشهای مختلفی را شامل میشود که از جمله مهمترین آنها بهبود سیستم حمل و نقل کشور است.
لذا تدوین بستههای سرمایهگذاری برای توسعه ناوگان ریلی در شرکت رجا، جزو اولویتهای سال جاری باشد.
تابش بر اهمیت تدوین بستههای سرمایهگذاری برای توسعه ناوگان ریلی و ایجاد شرایط مطلوبتر برای کارکنان این صنعت تأکید و اظهار کرد: انتظار داریم که در کوتاهترین زمان ممکن، بستههای سرمایهگذاری مشخص و به هگتا و سایر مراجع مربوطه ارائه شود تا با تأمین منابع لازم، بهبود کیفیت خدمات در رجا امکانپذیر شود.
مدیرعامل هگتا با اشاره به افزایش تمایل مردم به سفر با قطار به دلیل شرایط اقتصادی گفت: سال جدید فرصتی برای ایجاد تحولی جدی در خدماترسانی به مسافران و تقویت زیرساختهای حملونقل ریلی است.
این موضوع با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای ریلی، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تأمین همچنین از برگزاری جلسات فیمابین مدیران هگتا، سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران و سایر مسئولان خبر داد و افزود: بر اساس تصمیمات جلسهای که در دیماه سال گذشته برگزار شد، همکاران ما در شرکت حمل و نقل ریلی رجا در سال جدید موظف به انجام تکالیف مشخصی هستند.
بخشی از این تکالیف به رفع چالشها و نواقص موجود و بخشی دیگر به توسعه ناوگان ریلی اختصاص دارد.
وی با اشاره به افزایش قیمت بلیت قطار در سال گذشته، بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات تأکید کرد و افزود: افزایش قیمت بلیت باید با بهبود سطح خدمات همراه باشد.
نظرسنجیهای مستمر از مسافران و پایش کیفیت خدمات، یکی از الزامات اساسی در این مسیر است.
مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تأمین همچنین به اهمیت نظافت واگن ها، کیفیت سرویسدهی، توسعه خدمات برخط و سایر عوامل مؤثر در رضایت مسافران اشاره کرد و گفت: کیفیت خدمات و نظافت قطارها، نقش مهمی در جلب رضایت مسافران دارد.
باید اطمینان حاصل کنیم که این موضوع بهطور جدی مورد توجه بخشهای ستادی رجا و مدیران قطار و ترنست قرار گیرد.
تابش ضمن قدردانی از تلاشهای «خانواده بزرگ رجا» از تهران تا دورترین نقاط کشور اظهار کرد: پاسداشت سرمایه انسانی در رجا حائز اهمیت است و باید برنامه دقیقی در این حوزه داشت.
وی افزود: گزارشها نشان میدهد که برخی از خدمات رجا حتی از رقبای خود پیشی گرفته است، این روند باید ادامه یابد و با نوآوری و تلاش مضاعف، سطح خدمات را بیش از پیش ارتقا دهیم.
وی در پایان سخنان خود بر لزوم توجه ویژه به نظرات مشتریان، بهروزرسانی شیوههای نظارت و ارزیابی خدمات تأکید کرد و افزود: در این راستا، هگتا برنامهریزی و اجرای پروژههای مختلفی را در شرکتهای تابعه خود در دستور کار قرار داده تا سطح رضایت گردشگران و مسافران افزایش یابد.
گزارش ستاد نوروزی رجا و بازدید از بخشهای عملیاتی
در ابتدای این جلسه، ناصر بختیاری- مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا- گزارشی از روند برگزاری جلسات ستاد نوروزی این شرکت، ارائه کرد.
همچنین برخی مدیران این شرکت، توضیحاتی درباره حوزههای مرتبط با خدمات ریلی و پیش بینیهای صورت گرفته در ایام نوروز مطرح کردند.
در ادامه، علیرضا تابش بازدیدی از واحدهای مختلف شرکت رجا که در ایام نوروز بر آمادهسازی و تجهیز قطارها نظارت دارند، انجام داد و توضیحات مدیران و کارکنان این بخشها را شنید.
این بازدید شامل بخشهای ستاد فنی، ادارات اعزام روسای قطار، ترنست رانان، دپوی بیسیم و سایر کشیکهای فعال همچنین حضور در جمع اعضای ستاد نوروزی راهآهن کل کشور بود.
منبع: روابط عمومی رجا