خودروی برقی چینیN9 رقیب جدی مرسدس و BMW
شرکت خودروسازی چینی BYD، بزرگ ترین تولیدکننده خودروهای برقی این کشور، جدیدترین مدل لوکس خود به نام Denza N9 را برای رقابت با برندهای مطرحی مانند مرسدس بنز و بی ام و در بازار خودروهای پریمیوم معرفی کرN!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت چینی بیوایدی BYD با خودروی لوکس Denza N9 رقابت با مرسدس و بیامو را کلید زد.
شرکت خودروسازی چینی BYD، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی این کشور، جدیدترین مدل لوکس خود به نام Denza N9 را برای رقابت با برندهای مطرحی مانند مرسدس بنز و بیامو در بازار خودروهای پریمیوم معرفی کرد.
این خودرو که در دو نسخه هیبریدی شارژی و تمامبرقی عرضه میشود، قیمتی بین 54,000 تا 62,000 دلار دارد.
مشخصات فنی قدرتمند؛ سه موتور الکتریکی و برد بالا
Denza N9 از یک سیستم سه موتوره به نام e3 بهره میبرد که شامل یک موتور AC در جلو و دو موتور مغناطیس دائم در عقب است.
موتور جلویی توان 200 کیلووات (268 اسب بخار) و گشتاور 315 نیوتنمتر تولید میکند.
در حالی که دو موتور عقب مجموعاً 240 کیلووات (322 اسب بخار) قدرت و 360 نیوتنمتر گشتاور ارائه میدهند.
تجهیزات پیشرفته رانندگی خودکار
Denza N9 به یک سیستم پیشرفته رانندگی خودکار با تجهیزات زیر مجهز شده است:
لیدار 128 خطی
5 رادار موج میلیمتری
12 حسگر اولتراسونیک
14 دوربین
این سیستم قابلیتهایی همچون پارک خودکار در فضاهای مختلف، کنترل از راه دور برای پارک، دستیار حفظ مسیر اضطراری و سیستم هشدار نقطه کور را ارائه میدهد.
برد ترکیبی 1302 کیلومتر با ترکیب موتور بنزینی و برقی
مدل هیبریدی N9 از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با توان 152 کیلووات (204 اسب بخار) و گشتاور 325 نیوتنمتر بهره میبرد.
باتریهای تیغهای (Blade Battery) با ظرفیت 46.9 کیلوواتساعت، برد تمام برقی معادل 202 کیلومتر را فراهم میکنند.
برد ترکیبی خودرو بر اساس استاندارد CLTC چین، به 1302 کیلومتر میرسد.
N9 در مدت 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرسد و شعاع گردش آن 4.65 متر است.
مصرف سوخت این خودرو بر اساس استاندارد NEDC، معادل 6.3 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.
سیستم خودران God’s Eye و پهپادهای همراه
BYD در این خودرو از سیستم رانندگی خودران اختصاصی خود به نام God’s Eye بهره برده که در فوریه امسال معرفی شد.
این سیستم از پهپادهای همراه نیز پشتیبانی میکند که میتوانند به عنوان ابزار کمکی یا سرگرمی در حین رانندگی مورد استفاده قرار گیرند.
N9 همچنین از فناوری شارژ سریع بهره میبرد و تنها در 19 دقیقه ظرفیت باتری را از 30 درصد به 80 درصد میرساند.
تلاش BYD برای تسلط بر بازار خودروهای لوکس برقی
وانگ چوانفو، رئیس و بنیانگذار BYD، در معرفی این خودرو تأکید کرد که چین قصد دارد با ورود به بازار خودروهای لوکس برقی، توانایی خود را در تولید خودروهای باکیفیت و پیشرفته به رخ جهانیان بکشد.
سال گذشته، BYD حدود 3.84 میلیون دستگاه خودروی هیبریدی شارژی و تمام برقی فروخت و با 20 درصد سهم از بازار جهانی EV، جایگاه خود را به عنوان رهبر این بخش تثبیت کرد.
خودروسازان چینی در برابر برندهای جهانی
در سالهای اخیر، خودروهای برقی چینی به دلیل باتریهای قدرتمند، فناوری خودران پیشرفته و کابینهای دیجیتال مدرن، به سرعت جای خودروهای احتراقی را گرفتهاند.
برندهای لوکس جهانی که زمانی بازار خودروهای پریمیوم چین را در اختیار داشتند، حالا با چالش جدی مواجه شدهاند.
در سال گذشته:
فروش مرسدس بنز در چین 6.7 درصد کاهش یافت.
بیامو با افت 13.4 درصدی روبهرو شد.
تحویل خودروهای آئودی نیز 9 درصد کاهش یافت.
رقابت BYD با تسلا؛ پلتفرم فوق سریع در راه است
BYD علاوه بر رقابت با برندهای لوکس اروپایی، به دنبال به چالش کشیدن تسلا نیز هست.
این شرکت قصد دارد با معرفی پلتفرم جدید Super e-Platform و فناوری شارژ فوق سریع، بازار خودروهای برقی را متحول کند.
براساس گزارشها، این پلتفرم توان شارژ 1000 کیلوواتی را ارائه میدهد که بسیار فراتر از استانداردهای فعلی و حتی شارژرهای فوق سریع تسلا است.
انتهای پیام/