خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 05 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ساماندهی پروازهای تأخیری و ابطالی در ایام نوروز

مهر | اقتصادی | یکشنبه، 03 فروردین 1404 - 17:24
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت سازمان هواپیمایی بر عملیات هوانوردی و رعایت حقوق مسافر را تشریح کرد.
هواپيمايي،كشوري،سازمان،هوانوردي،حقوق،پروازها،مسافرين،صانعي،م ...

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمیدرضا صانعی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت بر عملیات هوانوردی و رعایت دستورالعمل حقوق مسافر را که همزمان با افزایش سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۴ است را تشریح کرد و گفت: در این ایام برنامه‌های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر بازرسی‌های معمول عملیاتی که شامل نظارت بر عملیات پرواز، صلاحیت پرواز، خدمات فرودگاهی، عملیات هوانوردی و خدمات فرودگاهی است، بر نحوه ارائه خدمات شرکت‌های هواپیمایی به مسافرین و رعایت حقوق مسافرین متمرکز شده است.
بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، وی افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروز ۱۴۰۴ (occ) به صورت برخط بوده است.
صانعی گفت: این مرکز با هدف به حداقل رساندن تأخیر پروازها و ساماندهی پروازهای تأخیری و ابطالی و با حضور برخط نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌های کشور و سایر ذینفعان که به نحوی در انجام پروازها نقش دارند آغاز به کار کرده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌ها و الزامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری در این ایام تاکید بر رعایت دستورالعمل حقوق مسافر از سوی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و متولیان صنعت هوایی است.
صانعی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر ارائه دهنده خدمات مسافرت هواپیمایی مکلف به پاسخگویی تلفنی به شکایات و درخواست‌های مسافرین هواپیمایی هستند.
لازم به ذکر است اطلاعات تماس شرکت‌های هواپیمایی بر روی سامانه حقوق مسافر به آدرس https://farasa.cao.ir در دسترس عموم قرار داد.
وی یادآور شد: در صورتی که پیگیری از شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش خدمات مسافرت هوایی نتیجه بخش نبود مسافران می‌توانند نسبت به ثبت شکایات خود در این سامانه اقدام کنند.