خط 2 مترو شیراز امسال در کلبه سعدی مسافرگیری میکند - تسنیم
شهردار شیراز، از خروج دستگاه حفار مکانیزه (تی بی ام) پس از دو سال تلاش شبانه روزی از میدان آزادی به سمت کلبه سعدی خبر داد و گفت: در تابستان سال جاری خط دو به کلبه سعدی می رسد و مسافرگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی در آیین افتتاح و بهرهبرداری پروژه دوربرگردان غیرهمسطح غربی زیرگذر میلاد ضمن تبریک سال نو، بیان کرد: در نخستین روز شروع کاری سال جدید و در بهار طبیعت این پروژه تقدیم مردم نجیب و شریف شهر شیراز میشود.
وی افزود: پیش از 13 فروردین ماه و عید سعید فطر نیز دو پروژه دیگر شامل نورپردازی در محور بلوار پاسدارن و خروج دستگاه حفار مکانیزه (تیبیام) پس از دو سال تلاش شبانه روزی از میدان آزادی به سمت کلبه سعدی اجرایی میشوند.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری خط دو به کلبه سعدی میرسد و مسافرگیری میشود.
اسدی عنوان کرد: آیین بهرهبرداری رسمیاز پروژه زیرگذر گویم نیز در همین ماه با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال 1404 اتفاقات خوبی در شیراز رقم خواهد خورد، گفت: برای تسهیل در امورات مردم که ترافیک از مهمترین آنهاست، اقدامات بی بدیلی اجرایی خواهد شد.
شهردار شیراز که معتقد است با تعامل و در سایه برادری در این کلانشهر کارها پیش میرود، افزود: در سال سرمایه گذاری برای تولید تلاش خواهد شد تا کارهای بزرگی انجام و به این شعار جامعه عمل بپوشانیم و یک تحول اقتصادی در شیراز آغاز شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هم در این مراسم ضمن تبریک ایام نزول قرآن و نوروز 1404، اظهارداشت: اگر همه همدل کار و تلاش کنند امسال سال ظفر و پیروزی بر دشمنان و رسوایی بیشتر دشمنان اسلام خواهد شد.
رضا محمدیان در ادامه با بیان اینکه بیش از 100 طرح ترافیکی شامل اصلاحات هندسی، علائم راهنمایی مسیرها و ...
در نقاط مختلف شهر سال گذشته اجرا شد که این دور برگردان هم یکی از آنهاست، گفت: در این رابطه به طور متوسط در هر منطقه حدود 8 طرح اجرایی شد که روند عبور و مرور شهر را تسهیل کرده که البته کافی نیست و باید کنترل با دوربین با همکاری پلیس راهور افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در کنار رعایت فرهنگ شهروندی و پروژههای بزرگ مقیاس میتوان بخشی از مشکلات ترافیکی را کنترل کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تاکید کرد: توجه به حمل و نقل عمومی و ریلی نیز به سهم خود تاثیر بسزایی در ساماندهی ترافیک خواهد داشت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در این مراسم با بیان اینکه اقدامات عمرانی در این کلانشهر روزانه تداوم دارد، مصداق این مدعا را بازگشایی زیرگذر بزرگ شهدای گویم در 29 اسفندماه با استقبال شهروندان اعلام کرد.
محمد امین افزود: فاز اول تقاطع جام جم در اول فروردین نیز بارگشایی شد که تاثیر زیادی در کنترل ترافیک ورودی بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی و آیتالله حائری شیرازی دارد.
وی خاطرنشان کرد: پروژههای عمرانی در سطح شهر روزانه رصد میشوند و در مدت زمان مشخص شده به بهرهبرداری میرسند.
معاون شهردار شیراز به چرایی اجرای دوربرگردانها اشاره کرد و گفت: تقاطعهای غیرهمسطحی که در سالهای گذشته احداث شده بودند به صورت کامل و به دلایل مختلف اجرایی نشدهاند که معمولا مشکلات تملکی، رفع معارضین و مشکلات اجرایی از دلایل نواقصی در کار بوده است.
امین تصریح کرد: مدیریت شهری فعلی تصمیم گرفت که نسبت به تکمیل 30 طرح نقاطع سازی که در گذشته احداث شده بودند در قالب یک طرح بازطراحی و مطالعه به روز اقدام کند و در یک مهندسی ارزش با در نظر گرفتن اولویتهای ترافیکی، مقرر شد که هر سال تعدادی از آنها را تکمیل کنیم.
وی اضافه کرد: در سالی که گذشت 4 تقاطع شهید فرصتیان، زیرگذر میلاد، لوپهای تکمیلی تقاطع غدیر که همچنان در دست عملیات اجرایی است و دورگرد چمران مورد بازطراحی و ایمنی قرار گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: اگرچه این پروژهها نسبت به پروژههایی مانند زیرگذر نیمه مسقف گویم مقیاس کوچکتری دارند، اما تاثیر قابل توجهی در هدایت ترافیکی دارند.
امین در خصوص پروژه دوربرگردان غیرهمسطح غربی زیرگذر میلاد که توسط شرکت سد عمران پارس گستر به مدت شش اجرایی شده هم اشاره و بیان کرد: برای اجرای این پروژه 5 ملک تجاری و زمینی در شمال پروژه تملک شده و همچنین
جابجایی شبکه توریع فشار برق متوسط، جابجایی شبکه روشنایی مسیر، هدایت آبهای سطحی و ..
انجام شده است.
وی هزینه اجرای این پروژه در مجموع را بالغ بر 90 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای سال جدید هم 5 پروژه در 5 تقاطع دیگر که نیاز به تکمیل در هدایت ترافیکی دارند پیشبینی شده که در حال عملیات اجرایی قرار دارند و امسال به بهرهبرداری میرسند.
انتهای پیام/424/.