خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 09 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزیر راه و شهرسازی مخالف ‌طرح برقی شدن قطار همدان نیست

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 06 فروردین 1404 - 15:13
نایب رییس اول مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی با طرح برقی شدن قطار همدان مخالف نیست بلکه یک ماه قبل نامه ای را امضا و پروژه را معرفی کردند.
سرمايه،همدان،دنبال،پروژه،استان،ادامه،مجلس،قرار،توضيح،معرفي،ح ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌ از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع اصحاب رسانه پیرامون شعار سال اظهار داشت: آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند سیاست کلی رهبری است و ما نیز در برنامه هفتم تمام سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را دیده ایم در واقع برنامه هفتم یعنی اقتصاد را به دست مردم بدهیم، یعنی شرایط را مهیا کرده تا مردم پای کار اقتصاد بیایند.
وی با این توضیح که آنچه رهبر انقلاب فرمودند سیاست های کلی است که تعیین کردند و در برنامه هفتم به صورت اکمال آمده است گفت: مجلس کار را در اینجا رها نمی کند، کمیسیون های اقتصادی به ویژه کمیسیون جهش تولید مجلس، در اولین فرصت کار را شروع کرده و در این راستا اگر نیاز باشد قوانین تکمیل شوند، این کار را انجام می‌دهند، همچنین اگر نیاز باشد قوانین و شرایطی که سرمایه گذاری را تسهیل می‌کند مثل رفع موانع تولید، تهیه منابع سرمایه گذاری، قانون مولدسازی و قوانین کسب و کار که زیرساخت‌های سرمایه گذاری هستند نیز توسط مجلس مورد بازنگری قرار می‌گیرند.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب واقعاً نقطه اساسی و کلیدی را فرمودند چرا که حرف اول در حوزه اشتغال سرمایه گذاری و تولید است موضوعی که سبب بهبود معیشت، افزایش صادرات، کاهش واردات و...
می‌شود.
وی پیرامون سوال خبرنگار تسنیم‌ درباره اینکه از نظر شما تا چه اندازه دیدارهای استاندار همدان با سرمایه گذاران و فعالان بخش اقتصادی در بهبود شرایط اقتصادی استان موثر خواهد بود عنوان کرد: با شناختی که ما از استاندار پیدا کردیم برند ایشان را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌دانیم، بنابراین ما از ایشان یک خواسته داریم و آن خواسته این است که ایشان تمام توانش را برای وارد کردن سرمایه‌گذاران و تسهیل در سرمایه گذاری چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی بگذارد.
حاجی بابایی با این توضیح که البته ما سرمایه گذاری در استان را در محدوده گردشگری، فرهنگی و تاریخ- تمدن دنبال میکنیم یعنی به دنبال هر نوع سرمایه گذاری نیستیم افزود: ما به دنبال یک سرمایه گذاری جدیدِ سنگینِ زمخت در استان که سبب به هم ریختن اکوسیستم استان شود، نیستیم.‌ اما مباحثی مانند فناوری های برتر، صنایع گردشگری، صنایع تبدیلی و ...
را دنبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه من برای سرمایه گذاری در استان امید بسیاری دارم ادامه داد: در راستای مسئله جهانی شدن هگمتانه، باید بگویم در بودجه امسال، پروژه مرکز مطالعات تمدنی غرب کشور قرار گرفته است، در واقع ما به تمام این نکات و نقاط حساس بوده و آنها را دنبال می‌کنیم.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با این توضیح که در حال حاضر فرودگاه همدان فعال شده و ما از شما خبرنگاران میخواهیم در این حوزه ورود کنید تا مردم از این ظرفیت استفاده کنند مطرح کرد: یکی از وسایلی که در حوزه سرمایه گذاری کمک می‌کند همین مسئله فعال بودن فرودگاه است پس باید این حوزه مورد استفاده مردم قرار گرفته و رونق یابد.
وی همچنین از استاندار همدان خواست تا همایش هگمتانه که قرار است مردادماه برگزار شود پر و پیمان برگزار شده و هر اقدامی که منجر به ارتقا و معرفی جایگاه استان همدان شود، صورت گیرد افزود: خیلی از شهرها تلاش می‌کنند تا ظرفیت هایی را داشته باشند اما ما استانی هستیم که این داشته ها وظرفیت ها را داریم یعنی ما دنبال معرفی کردن این ظرفیت ها هستیم که البته در این معرفی، ضعیف هستیم.
حاجی بابایی در ادامه سخنان خود پیرامون وضعیت راه آهن همدان با این توضیح که فاز اول ایستگاه قطار همدان قابل افتتاح است ادامه داد: برای فاز دوم این پروژه 530 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته در ردیف راه آهن تهران-همدان-سنندج برای آن 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
نکته دیگر اینکه متاسفانه ما از ایستگاه قطار همدان فقط به یک بلوار یا اتوبان رضایت میدهیم.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم‌ مبنی بر اینکه برخی شنیده‌ها حکایت از مخالفت وزیر راه و شهرسازی با طرح برقی شدن قطار همدان دارد، گفت: ایشان با این طرح مخالف نیست بلکه یک ماه قبل نامه‌ای را امضا و پروژه را معرفی کردند، همچنین این پروژه در بودجه سال 1404 نیز آمده است.
در واقع سه پروژه راه آهن، قرار است در کشور برقی شوند که برای هر سه پروژه نیز کاری انجام‌ نشده چون نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستند، البته ما به دنبال اخذ ماده 23 این طرح هستیم که اگر انجام شود هر وقت سرمایه گذار بیاید می‌تواند کار را انجام دهد.
انتهای پیام/.