وضعیت راه های خراسان رضوی نیازمند اعتبارات ملی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: وضعیت راه ها و جاده های استان نیازمند اعتبارات ملی است؛ آزادراه مشهد-قوچان و قطعه مشهد-نیشابور در پروژه آزادراه حرم تا حرم و جاده مشهد - سرخس از جمله این پروژه ها هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علیرضا قامتی در جلسه هماهنگی شورای راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهارداشت: وضعیت راه ها و جادههای خراسان رضوی با توجه به تعدد وقوع حوادث و تصادفات، نیازمند توجه مدیران ملی است.
وی افزود: خراسان رضوی مقصد خیل عظیمی از مسافران و زائران رضوی است، اما سهم اندکی از آزادراه های کشور دارد و اوضاع آنها در شان این استان نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: آزادراه مشهد-قوچان و قطعه مشهد-نیشابور در پروژه آزادراه حرم تا حرم و جاده مشهد - سرخس از جمله طرح هایی هستند که برای تکمیل و بهره برداری در اولویت های راه استان قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: راه های فرعی استان از حجم بالای تردد برخوردارند و بعضا مسیر ترانزیتی هستند که می بایست سازمان راهداری و حملونقل جاده ای نسبت به ارتقای درجه این راه ها اقدام کند تا بتوان خدمات بهتری در این جاده ها ارائه داد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: ترکمنستان گلوگاه ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه است و پایانه مرزی سرخس برای اتصال ایران به این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.
جعفر شهامت افزود: تکمیل طرح جامع پایانه مرزی دوغارون از اولویت های سازمان راهداری است و تامین مالی این پروژه تا پایان امسال می تواند در جهت روانسازی مبادلات تجاری و تراتزیت کالا به افغانستان مثمرثمر باشد.
وی ادامه داد: راه های روستایی، اعتبارات عمرانی، روکش جاده ها، ایمنی مسیرها و ماشین آلات در شبکه مسائل راهداری و حملونقل جاده ای خراسان رضوی قرار دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.
شهامت بیان کرد: خراسان رضوی، چهارمین استان محروم از راه های آسفالته روستایی در کشور است و شهرستان های صالح آباد و درگز، مشهد و سبزوار از مناطقی هستند که در این حوزه وضعیت چندان مطلوبی ندارد.
مدیرکل راه آهن خراسان نیز اظهارداشت: خراسان رضوی رتبه نخست جابجایی مسافر با قطارهای برون شهری را دارد و 70 درصد قطارهای مسافری شبکه ریلی کشور در این استان تردد میکنند.
مصطفی نصیری ورگ اضافه کرد: در سال 1403، میزان پنج میلیون تن کالا از طریق شبکه ریلی خراسان رضوی به خارج از مرزهای کشور جابجا شده است.
وی ادامه داد: ایستگاه راه آهن شهید مطهری، به عنوان دهکده لجستیک خراسان رضوی، روزانه تا 110 واگن ظرفیت بارگیری دارد و در سه سال گذشته بیش از 700 میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری صورت گرفته است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: تکمیل ایستگاه شهر سبزوار و خط آهن جوین-اسفراین از مهمترین برنامه های راه آهن در خراسان رضوی است.
انتهای پیام/282