خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 12 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اخذ پذیره‌های سنگین از مدارس وقفی کرمان وجاهت ندارد

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 10 فروردین 1404 - 15:59
کرمان_مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: فعالیت آموزش و پرورش نوعی وقف دانش است و اخذ پذیره‌های سنگین از مدارسی که بر روی اراضی وقفی احداث شده، وجاهت ندارد.
پرورش،آموزش،املاك،كرمان،استان،اسناد،اراضي،اخذ،ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی هاشمی در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدنگاری پهنه‌های سرزمینی یک کلان‌پروژه مهم است که تأثیرات مثبتی بر ارتقا بهداشت حقوقی و کاهش جرایم و دعاوی بر جای می‌گذارد.
وی افزود: صدور اسناد حد نگار املاک متعلق به آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های کاری ثبت اسناد و املاک استان کرمان است و در این زمینه اهتمام جدی وجود دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان نارضایتی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه مستندسازی اراضی و املاک، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه برای تهیه نقشه و مستندسازی اراضی دستگاه‌ها اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، شفافیت‌گریزی برخی ادارات مانع تحقق حدنگاری این حوزه شده است اما آموزش و پرورش استان کرمان جزو نهادهای پیشرو در اخذ سند مالکیت است.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده، تا کنون از مجموع ۵ هزار و ۴۳۱ ملک آموزش و پرورش، برای ۲ هزار و ۷۳۲ فقره از املاک این نهاد سند مالکیت حد نگار صادر شده است که حکایت از تحقق ۵۱ درصدی حدنگاری آموزش و پرورش استان دارد.
دبیر کمیته استانی هماهنگی اجرای قانون الزام تصریح کرد: با این وجود بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ فقره از املاک آموزش و پرورش کرمان فاقد حدنگاری است که باید با برنامه‌ریزی و تشکیل کارگروه‌های مشترک، این تعداد را تا انتهای سال جاری به حداقل برسانیم.
هاشمی اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش نیاز به حمایت اعتباری دارد، قراردادهایی برای نقشه برداری رایگان املاک این دستگاه منعقد می‌نمائیم تا هزینه خاصی متوجه آموزش و پرورش نشود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با انتقاد از رویه اوقاف در خصوص اخذ پذیره‌های هنگفت از مدارس گفت: مأموریت و فعالیت آموزش و پرورش به نوعی وقف دانش است و اخذ هزینه‌های سنگین پذیره از مدارسی که بر روی اراضی وقفی بنا شده است، وجاهت ندارد و باید در این خصوص تجدید نظر شود.