تحصیل 46 تحصیل درصد دانش آموزان متوسطه کرمان در هنرستان
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل بیش از 62 هزار هنرجو در هنرستان های استان خبر داد و گفت: بیش از 46 درصد دانش آموزان متوسطه کرمان در هنرستان تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا فرحبخش، سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان ظهر امروز در حاشیه بازدید از هنرستان فنی و حرفهای «اندیشه نو»، با اعلام این که بیش از 62 هزار هنرجو در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: آموزشهای مهارتی یکی از مؤثرترین راهکارها برای ایجاد اشتغال پایدار و بسترسازی برای سرمایهگذاری در تولید است.
وی با اشاره به تجربه موفق کشورهای توسعهیافته در حوزه آموزشهای فنی و مهارتی، افزود: کشورهایی که توانستهاند چرخه تولید و اشتغال خود را بهصورت مؤثر پیش ببرند، دارای نظام آموزشی مهارتمحور، کارآمد و منطبق با نیازهای بازار کار بودهاند.
هنرستانها زیرساختی برای تحقق اقتصاد مقاومتی
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شعار سال «سرمایهگذاری برای تولید» بیان کرد: آموزشهای فنی و حرفهای، علاوه بر مهارتآموزی، نقش کلیدی در آمادهسازی نیروی انسانی متخصص برای ورود به بازار کار دارند و میتوانند یکی از ارکان اصلی سرمایهگذاری اقتصادی کشور باشند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 46 درصد از دانشآموزان دوره دوم متوسطه در استان کرمان در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش تحصیل میکنند که این موضوع نشاندهنده رشد توجه خانوادهها و جامعه به اهمیت مهارتآموزی است.
نمایشگاه مهارت؛ تجلی خلاقیت و توانمندی نسل آینده
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان همچنین بر ضرورت برگزاری نمایشگاههای آثار هنری و دستسازههای هنرجویان تأکید کرد و افزود: این نمایشگاهها میتوانند نقش مهمی در ایجاد انگیزه، شناسایی استعدادها، ترویج فرهنگ خوداتکایی و ارتقای روحیه کارآفرینی در بین دانشآموزان داشته باشند.
وی تصریح کرد: فعالیتهای عملی و پروژههای هنرجویان، نشاندهنده علاقهمندی آنان به فعالیتهای مهارتی و تلاش معلمان در انتقال دانش فنی است؛ این اقدام زمینهساز آشنایی بیشتر دانشآموزان با محیط کسبوکار واقعی و ارتقای آمادگی آنان برای ورود به بازار کار خواهد بود.
بازدید میدانی از هنرستانها و تأکید بر تقویت کارگاهها
در ادامه این بازدید، فرحبخش از هنرستانهای «اندیشه نو» و «حکمت» نیز بازدید به عمل آورد و با حضور در کارگاههای آموزشی این مراکز، بر تقویت تجهیزات فنی و بهروزرسانی امکانات آموزشی برای افزایش کیفیت مهارتآموزی تأکید کرد.
وی تأکید کرد: آموزش مهارتمحور نیازمند محیطهای واقعی تمرین و یادگیری است و تجهیز هنرستانها به ابزارهای روز دنیا میتواند نقش موثری در ارتقای سطح کیفی آموزش و آمادهسازی دانشآموزان برای حضور در عرصههای تولید و صنعت داشته باشد.
انتهای پیام/511/