خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 29 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به تلاش در طرح حامی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 21 فروردین 1404 - 19:12
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: از بهمن ماه شناسایی دانش آموزان نیازمند به تلاش و قابل قبول برای ارائه آموزش های رایگان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
ابتدايي،آموزش،استان،اردبيل،تحصيلي،پرورش،معاون،وزارت،طرح،مقطع ...

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با بیان اینکه شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به تلاش و قابل قبول برای ارائه آموزش‌های رایگان آغاز شده است، اظهار کرد: برای دانش‌آموزان نیازمند به تلاش و قابل قبول در دروس علوم، ریاضی و فارسی برگزاری کلاس‌های جبرانی از بهمن ماه شروع شده و تمرکز ما بر تقویت تحصیلی این دانش‌آموزان در یک ماه آینده است.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در نیم سال اول و در ارزیابی توصیفی قابل قبول شناخته شدند با حضور در این کلاس‌ها به صورت رایگان از فرصت آموزشی جدید بهره برده و ضعف تحصیلی آنها برطرف می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود و امیدواریم با مشارکت و همراهی خانواده‌ها در اجرای این طرح بتوانیم به نتایج قابل قبولی رسیده و دانش‌آموزان را که نیاز به آموزش بیشتر و تلاش مضاعف دارند، برای نیم سال دوم آماده حضور در امتحانات کنیم.
حکیم‌زاده افزود: طرح حامی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است و قطعاً تا خردادماه با هدف جبران کاستی‌ها و ضعف دانش‌آموزان در حوزه تحصیلی برگزار می‌شود و امیدواریم 623 هزار دانش‌آموز نیازمند در کشور در اجرای این طرح مهارت بیشتری را کسب کرده و ضعف تحصیلی آنها در دروس ریاضی، فارسی و علوم برطرف شود.
هنوز آمار دقیق کمبود معلم ابتدایی مشخص نیست
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: بحث اتاق وضعیت به صورت مرتب جلسات خود را برگزار می‌کند و با ارسال بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی به استان‌ها تلاش می‌کنیم تا کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی را به درستی و دقیق احصا کنیم.
وی اضافه کرد: امسال با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به ویژه اخذ مجوز استخدامی سعی ما بر این خواهد بود تا زودتر از مهرماه ساماندهی معلمان و آموزگاران را در مقطع ابتدایی انجام داده و کمبودها را به نحوه شایسته جبران کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بهترین روش برای رفع کمبودها را جذب نیرو از طریق استخدام و همراهی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و ادامه داد: کمبود نیروی انسانی جبران خواهد شد ولی در حال حاضر برآورد دقیقی از این کمبودها نداریم.
استان اردبیل پیشتاز در اکثر شاخص‌های مقطع ابتدایی
حکیم‌زاده به سفر 2 روزه خود به استان و حضور در جمع مدیران، معلمان و دانش‌آموزان اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان نماینده وزیر در طرح نماد در استان اردبیل حاضر شده و از نزدیک با مشکلات و نارسایی‌ها آشنا شدیم.
وی بیان کرد: نشست‌‌هایی را با دانش‌آموزان به صورت رو در رو و خصوصی برگزار کردم که ارزشمندتر از تمامی جلسات برگزار شده، طرح نماد بود و از نزدیک با درد دل آنها آشنا شدیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استان اردبیل در بحث غربالگری و شناسایی دانش‌‌آموزان دارای مشکلات و آسیب‌‌های اجتماعی جز استان‌های موفق کشور است و انتظار می‌رود بیشتر تمرکز در کنار کارهای محتوایی، بر آموزش، توانمندسازی و پیگیری باشد.
حکیم‌زاده گفت: مدیران مدارس در کنار مربیان و معلمان، باید روی موضوعات و مسائل آسیب‌های دانش‌آموزی حساس بوده و با همراهی خانواده‌ها و نهادهای مختلف در حل آن گام‌های جدی بردارند.
وی افزود: استان اردبیل در بحث شاخص عملکرد دوره ابتدایی از بسیاری از استان‌ها پیشتاز بوده و روند رو به رشدی را در این استان شاهد هستیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: در نشستی که با مدیران مدارس ابتدایی داشتیم، از نزدیک با مشکلات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنها آشنا شده و ما سعی کردیم انتظارات دولت وفاق ملی را در اصلاح روش‌های آموزشی و ارتقای محیط یادگیری تأثیرگذار و مؤثر به مدیران و معلمان انتقال دهیم تا برای سال تحصیلی آینده این راهکارهای مؤثر راهگشا باشد.
انتهای پیام/131