خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 29 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تحقق مسیر عدالت پایدار آموزشی از راهبردهای اصلی دولت چهاردهم است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 21 فروردین 1404 - 21:18
اراک- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:تحقق مسیر عدالت پایدار آموزشی و مشارکت مردم در اجرای طرحهای عمرانی از راهبردهای اصلی دولت چهاردهم است.
آموزشي،عدالت،مدارس،توسعه،مردمي،آموزش،فضاهاي،نهادهاي،تحقق

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان‌محمدی، عصر پنجشنبه در نشست شورای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی استان مرکزی اظهار کرد: مشارکت مردمی در ساخت و توسعه مدارس نه تنها به ارتقای کیفیت آموزشی منجر می‌شود، بلکه احساس تعلق به محیط مدرسه را نیز افزایش می‌دهد و زمینه‌ساز تحقق عدالت پایدار در آموزش است.
وی با بیان اینکه در استان مرکزی برنامه‌ریزی دقیقی برای گسترش عدالت آموزشی انجام شده است تصریح کرد: تقویت نهادهای مردمی در این حوزه نقش اساسی دارد و خانواده‌هایی که در ساخت یا بهسازی مدارس سهیم هستند و در نگهداری و مراقبت از آن نیز مشارکت مؤثرتری دارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست دولت در کاهش فاصله میان مردم و حاکمیت، تأکید کرد: شکل‌گیری نهادهای اجتماعی و همراهی آن‌ها با برنامه‌های کلان می‌تواند مسیر تحقق عدالت آموزشی را هموار کند.
خان محمدی افزود: همچنین نوع نگرش رئیس‌جمهور به مشارکت مردمی در پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در بخش آموزش، نشانه‌ای از اهمیت این موضوع در سیاست‌های کلان کشور است.
وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز، گروه‌های مردمی و نهادهای غیردولتی باید در قالب طرح‌های مشترک، به‌صورت ساختارمند و مداوم در توسعه و نوسازی مدارس همراه باشند تا بتوان کیفیت فضاهای آموزشی را در سراسر کشور ارتقا داد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین با اشاره به نقش فناوری در آموزش کنونی گفت: هوشمندسازی مدارس و فراهم‌سازی ابزارهای آموزشی دیجیتال، از ارکان مهم عدالت آموزشی به شمار می‌رود و باید همه دانش‌آموزان در مناطق شهری و روستایی به‌طور برابر از این امکانات بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد: تحقق عدالت آموزشی تنها به ساخت مدارس محدود نمی‌شود بلکه توجه به فناوری‌های نو، هوشمندسازی فضاهای آموزشی و ایجاد دسترسی برابر به امکانات، باید هم‌راستا با توسعه زیرساخت‌های فیزیکی دنبال شود