خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 25 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طرح 4 ساله برای تحول آموزش و پرورش در قم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 24 فروردین 1404 - 08:53
استاندار قم از آغاز اجرای یک برنامه چهارساله برای ارتقای علمی استان و جبران کمبودهای آموزشی خبر داد.
آموزشي،قم،فضاي،خيرين،تأكيد،مدارس،پرورش،مشاركت،اظهار،آموزش،ار ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اکبر بهنام‌جو شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: هدف این برنامه، بهبود زیرساخت‌های آموزشی و ارتقای جایگاه استان در شاخص‌های علمی و آموزشی کشور است.
وی افزود: امیدوارم تا پایان این دوره چهارساله، شرایط فضای آموزشی در قم به سطحی مطلوب برسد.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش گفت: عملیات ساخت 50 مدرسه جدید امسال آغاز خواهد شد و در کنار آن، 80 مدرسه دیگر نیز با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس در نوبت احداث قرار دارد.
استاندار قم همچنین بر لزوم تکمیل و بهره‌برداری از اردوگاه 15 خرداد تأکید کرد و افزود: این اردوگاه ظرفیت کم‌نظیری برای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دارد و باید اصلاحات و نواقص آن به سرعت برطرف شود.
وی با تأکید بر نقش مشارکت مردمی و حضور خیرین در توسعه فضاهای آموزشی گفت: قوانین مرتبط با مشارکت مردمی باید بازنگری و تسهیل شود.
تجربه دیگر استان‌ها نشان داده که با ایجاد بستر مناسب، می‌توان سرمایه‌گذاری خیرین را به شکل مؤثری جذب کرد.
وی به موضوع توسعه شهر و ساخت‌وسازهای گسترده در قم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طرح‌های مسکن باید به گونه‌ای طراحی شوند که فضای آموزشی بخشی از آن باشد.
مجتمع‌های مسکونی جدید باید سهم خود را در ایجاد مدارس ایفا کنند تا در آینده با کمبود زیرساخت‌های آموزشی مواجه نشویم.
انتقاد نماینده قم از وضعیت فضای آموزشی
نماینده مردم قم در مجلس نیز با انتقاد از وضعیت فعلی فضای آموزشی، رتبه 27 قم در این حوزه را نگران‌کننده دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روان‌بخش اظهار کرد: آموزش و پرورش، زیرساخت اصلی تربیت نیروی انسانی کشور است و سرمایه‌گذاری در آن نباید به حاشیه برود.
وی تأکید کرد: رفع کمبودهای آموزشی در قم، نیازمند همکاری جدی همه دستگاه‌هاست.
هر نهاد باید متناسب با ظرفیت قانونی و اجرایی خود برای ساخت مدارس وارد عمل شود.
انتهای پیام/