خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 25 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حبیب الله صادقی هرگز متوقف نمیشد

تسنیم | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 24 فروردین 1404 - 10:48
نمایشگاه «آوای بی پایان» شامل آثاری از زنده یاد حبیب الله صادقی است که با نمایش 13 اثر در نگارخانه عالی حوزه هنری برپا شده است.
صادقي،هنرمندي،انقلاب،تجسمي،آثارش،خلق،هنري،نمايشگاه،دواني،رجب ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در حاشیه این رویداد، حسین عصمتی، نقاش و نگارگر، با اشاره به ابعاد مختلف هنری صادقی گفت: «نکته‌ای که درباره زنده‌یاد صادقی باید گفت، این است که او یک هنرمند واقعی بود؛ نه صرفاً کسی با تخصص در یک رشته خاص، بلکه هنرمندی با توانایی‌های متنوع که ویژگی‌های نقاش، مجسمه‌ساز و حتی معمار را در آثارش می‌شد دید.»
او در ادامه افزود: «حبیب‌الله صادقی هنرمندی بود که نسبت به رویدادهای روز جامعه واکنش سریع نشان می‌داد.
در خلق اثر، سرعت و دقت بالایی داشت و به‌نظر می‌رسید که اجزای آثارش پیش از اجرا در ذهنش شکل گرفته بودند.»
از سوی دیگر، محمدعلی رجبی دوانی، پیشکسوت هنرهای تجسمی، در بازدید از این نمایشگاه، صادقی را هنرمندی دانست که «همه وجودش را به انقلاب سپرده بود.» او گفت: «مرحوم صادقی هیچ‌گاه در یک سبک و صورت متوقف نمی‌ماند، چراکه هدفش خودنمایی نبود.
او هنرمندی انقلابی بود که با اتفاقات و مفاهیم مرتبط با انقلاب، همدل و همراه می‌شد، از جمله مسائلی چون غزه.»
رجبی دوانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «درس‌های معنوی و عرفانی که از انقلاب گرفته بود، در آثارش دیده می‌شود.
به‌ویژه در اثر آخر او با عنوان در رثای سیمرغ تجلی که نقاشی عظیمی با ابعاد صد مترمربع بر روی بیست بوم است.
این اثر که تصویری از تاریخ معاصر ایران تا رشادت‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی را به تصویر می‌کشد، شاهکاری است که سزاوار تحلیل و تأمل فراوان است.»
پرتره‌ی برادرزاده برای عمو
کامیار صادقی، هنرمند جوان حوزه تجسمی نیز درباره اثری که از او در ابتدای نمایشگاه به نمایش درآمده گفت: «پس از درگذشت عمویم، قرار شد هنرمندان واحد تجسمی حوزه هنری آثاری را در واکنش به آثار و تأثیرات هنری ایشان خلق کنند.
من نیز تصمیم گرفتم پرتره‌ای از ایشان ترسیم کنم.
اما هدفم صرفاً خلق یک چهره نبود، بلکه تلاش کردم حال و هوای کلی آثار ایشان را نیز در پس‌زمینه اثر بازتاب دهم.»
این نمایشگاه فرصتی است برای مرور نگاهی متفاوت و چندبُعدی به هنر انقلاب، از دریچه نگاه یکی از مهم‌ترین هنرمندان معاصر ایران.
انتهای پیام/