خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 30 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مبارزه با صهیونیستم از بایسته‌های تمدن‌سازی است

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 27 فروردین 1404 - 12:18
شهرکرد-عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: مبارزه با صهیونیستم از بایسته‌های تمدن‌سازی است و مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان در مسیر تمدن‌سازی موضوعیت دارد.
رژيم،اسرائيل،مبارزه،فلسطين،فلسطينيان،غزه،صهيونيستي،ارتش،حماي ...

محمدحسین فتاحیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برپایی تجمع اعتراضی دانشگاهیان استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد علیه جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: پیگیری آرمان فلسطین مبنای دینی دارد و دین مبین اسلام قائل به مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از حق مظلوم است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با ذکر اینکه حمایت از فلسطین و مردم غزه یک وظیفه شرعی و انسانی است، ادامه داد: این رسالت نباید فراموش شود و پیگیری حقوق فلسطینیان به اقتضای شرایط و زمان می‌تواند در اشکال مختلفی از حمایت مادی گرفته تا برپایی تجمعات مردمی و راهپیمایی اعتراضی یا حمایت معنوی ظهور و بروز یابد.
فتاحیان با تأکید بر اینکه مذاکرات بین فلسطین و رژیم غاصب به معنای رها کردن قصه دفاع از فلسطین نیست، افزود: گاهی فضایی ایجاد می‌شود و مذاکراتی صورت می‌گیرد که قطعاً با حفظ اصول، مبانی اعتقادی و آرمان‌های فلسطینیان همراه است و نباید خدشه‌ای در مسیر مقاومت ایجاد کند.
وی بیان کرد: حمایت از مستضعفین و مظلومان عالم جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و در قانون اساسی به آن اشاره شده است لذا مسیر مبارزه با صهیونیسم جهانی تا نابودی کامل رطیم غاصب همچنان پابرجا و پررهرو خواهد ماند.
سیر تضعیف رژیم صهیونیستی
این مدرس دانشگاه در چهارمحال و بختیاری با مرور سیر شکل‌گیری و سپس تضعیف و زوال رژیم صهیونیستی در دهه‌های اخیر، گفت: امضای معاهده کمپ دیوید میان اسرائیل و مصر با میانجیگری آمریکا در سال ۱۳۵۷ یا مذاکرات و عقب‌نشینی یاسر عرفات در برابر اسرائیل و نیز جنگ‌ها و شکست‌های برخی کشورهای عربی در مقابله با اسرائیل و اتفاقاتی از این دست باعث استقرار و قدرت گرفتن رژیم منحوس شد.
فتاحیان ادامه داد: این اتفاقات باعث شد که ارتش اسرائیل به عنوان یک ارتش شکست ناپذیر در اذهان عمومی و افکار جهانی جا بیفتد گویی هیچ نیرو یا حرکتی نمی‌توانست این ارتش را شکست دهد و لذا اسرائیل توانست قدرت و هیمنه پوشالی برای خودش ایجاد کند.
وی اظهار کرد: در چنین شرایطی این تفکر القا می‌شد که فلسطینیان ناچار به پذیرش واقعیت اسرائیل هستند و هیچ راهی برای مبارزه با این پدیده نوظهور وجود ندارد؛ وقوع انقلاب اسلامی اما همه این معادلات را به هم ریخت و بتدریج شاهد شکل‌گیری گروه‌های مبارزاتی در فلسطین و لبنان و تا امروز در دیگر کشورهای منطقه هستیم.
فتاحیان شکل‌گیری انتفاضه اول فلسطین یا انقلاب سنگ را یادآور شد و افزود: فلسطینیان مقاوم و مبارز، با سنگ انتفاضه نخست را آغاز کردند و در انتفاضه دوم به راکت‌های یک کیلومتری رسیدند و امروز نیز با موشک‌های دوربرد خود لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌اندازند.
وی عملیات غرورآفرین هفت اکتبر موسوم به طوفان الاقصی را نقطه عطف مبارزه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی خواند و اضافه کرد: از آن روز تا کنون، اسرائیل از هیچ جنایت و وحشی‌گری در غزه فروگذار نکرد اما هنوز نتوانسته از پس یک گروه کوچک شبه نظامی یعنی حماس در یک باریکه محدود و کوچک برآید.
اتحاد همگانی؛ لازمه مبارزه با رژیم غاصب
عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد بیان کرد: ارتش به زعم خودشان شکست‌ناپذیر اسرائیل امروز آنچنان مستاصل و ناتوان شده است که دست به هر جنایتی می‌زند تا شکست‌های خود را پوشش دهد و در چنین شرایطی اگر مردم جهان خاصه مسلمانان و فلسطینیان متحد شوند، می‌توانند نابودی این رژیم منحوس را رقم بزنند.
فتاحیان ادامه داد: امروز رژیم اسرائیل موجودیت خود را در خطر می‌بیند لذا می‌توان با اتحاد یکپارچه و عمومی این رژیم منحوس را در تنگنا قرار داد تا به جنایات ضد بشری علیه مردم غزه خاتمه دهد و برای همیشه محو شود.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با صهیونیستم از بایسته‌های تمدن‌سازی است، افزود: شکل‌گیری تمدن نوین مبتنی بر آرمان اسلامی هم جنبه‌های سلبی و هم ایجابی دارد با این توضیح که اولاً باید فضاهایی ایجاد و دوم آنکه موانع و مشکلات پیش رو رفع شود.
در مسیر تمدن‌سازی مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان موضوعیت دارد.
فتاحیان در پایان گفت: یقیناً جریان استکبار جهانی و در ذیل آن، صهیونیسم جهانی از تهدیدات و موانع پیش رو برای تحقق تمدن نوین اسلامی است لذا ناگزیر از تقابل دائمی و سخت هستیم همچنان که این تقابل میان جبهه حق و باطل همیشه در جریان بوده است.