خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 30 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدارس غیردولتی به کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی کمک می‌کنند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 27 فروردین 1404 - 13:53
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس غیر دولتی می توانند به کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی کمک کنند.
مدارس،آموزش،پرورش،غيردولتي،آموزشي،دولتي،مراكز،اسلامي،محمودزا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احمد محمودزاده صبح امروز در همایش آموزشی، توجیهی روسای ادارات مشارکت های مردمی استانهای سراسر کشور در مشهد، اظهار کرد: در موضوع آموزش و پرورش تمامی ذی نفعان باید مشارکت داشته باشند که بخشی از این ذی نفعان معلمان، دانش آموزان، اولیا و مؤسسان و بخش دیگر، شرکای ما در نهادهای دولتی و غیردولتی، سمن ها، خیرین و...
هستند.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی، متناسب با اسناد بالادستی مانند؛ «سندتحول بنیادین» و «بیانیه گام دوم انقلاب»، مأموریت سنگینی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است.
در این اسناد، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رکن اصلی تمدن سازی را «نظام تعلیم و تربیت» می‌دانند و به صورت تأکیدی به آموزش و پرورش اشاره دارند، لذا وظیفه آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها سنگین تر است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد: مدارس غیردولتی در کنار کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، رویکرد تربیتی و فرهنگی خوبی هم داشته باشند.
محمودزاده ادامه داد: در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق برنامه های سندتحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند همکاری مؤسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور هستیم.
وی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی می‌توانند به کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی کمک شایانی کنند، اظهار کرد: در بحث رویکردهای تربیتی و فرهنگی، بخش اعظمی از این مدارس و مراکز می‌توانند الگو باشند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه بحث عدالت آموزشی را مربوط به حوزه نوسازی، خیرین مدرسه‌ساز و مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: در این دولت، شخص رئیس جمهور بر این موضوع تأکید دارد که بیان این سه ضلع مثلث بتواند کارهای اساسی انجام دهد.
محمودزاده با بیان اینکه حوزه نرم‌افزار عدالت آموزشی به معنای برنامه ریزی آموزشی و تربیتی است، گفت: این بخش مربوط به مدارس دولتی است اما مدارس غیردولتی نیز می‌توانند کمک کنند.
مصطفی اسدی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز مشورت کردن را یکی دیگر از ویژگی‌های یک مدیر اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مدیران باید در همه مراحل با زیر مجموعه خود مشورت و تصمیم‌سازی کنند و در نهایت آن تصمیم را اجرایی کنند.
وی در بخشی از سخنان خود به مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: مدارس غیر دولتی را نباید به عنوان یک رقیب در نظر بگیریم، مدارس غیر دولتی دوست مجموعه آموزش و پرورش هستند.
اسدی در ادامه مدارس غیر دولتی، را مددکار آموزش در راستای عدالت آموزشی خواند و گفت: عنصر اصلی آموزش و پرورش، «معلم» است و در مدارس غیردولتی، با حمایت از معلمان، تلاش می کنیم دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین، تربیت کنیم.
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت مراکز غیردولتی برای افزایش کیفیت آموزشی بهره برد.
انتهای پیام/282