بیشتر تصادفات موتورسواران در جادههای روستایی رخ میدهد - تسنیم
رئیس دایره عملیات روستایی پلیس راه گیلان بر لزوم توجه به وضعیت راه های روستایی تأکید کرد و گفت: بیشتر تصادفات موتورسواران در جاده های روستایی رخ می دهد و این امر نیازمند توجه ویژه به بهبود وضعیت این جاده هاست.

محمود امیدی، رئیس دایره عملیات پلیس راه گیلان امروز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در رشت به تشریح وضعیت حوادث ترافیکی در استان و اقدامات انجام شده پرداخت و با اشاره به اجرای پویش ملی ایمنی جادهها از 25 اسفند 1403 به مدت 21 روز، اعلام کرد که هدف این پویش کاهش تصادفات و ارتقاء ایمنی در جادهها بوده که خوشبختانه شاهد کاهش آمار نیز نسبت به سال های گذشته بودیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، استان گیلان با 31 درصد افزایش تصادفات، به ویژه در میان موتورسواران، رتبه اول کشور را در حوادث موتور سیکلت به خود اختصاص داده است، گفت: این در حالی است که 24 درصد فوتیها نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.
رئیس دایره عملیات پلیس راه گیلان به تأثیرات منفی تصادفات بر جامعه اشاره کرد و افزود: ضروری است که سازمانهای مختلف در آموزش و فرهنگسازی برای کاهش حوادث همکاری کنند.
امیدی همچنین با اشاره به آمار تصادفات در شهرستانهای مختلف بیان کرد: شهرستانهای تالش و صومعهسرا بیشترین آمار تصادفات را دارند، در حالی که پاسگاه لاهیجان با 29 تا 30 مورد، بالاترین آمار تصادفات را ثبت کرده است.
وی بر لزوم توجه به وضعیت راههای روستایی تأکید کرد و افزود: بیشتر تصادفات موتورسواران در جادههای روستایی رخ میدهد و این امر نیازمند توجه ویژه به بهبود وضعیت این جادههاست.
رئیس دایره عملیات پلیس راه گیلان همچنین به اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی و استاندارد برای موتورسیکلتها اشاره کرد و گفت: بسیاری از موتورسیکلتها استانداردهای لازم را ندارند و این مسئله بر شدت تصادفات میافزاید.
وی در خصوص آمار سنی موتورسواران جانباخته نیز بیان کرد: بیشترین تصادفات مربوط به افراد بین 19 تا 30 سال است که 52 درصد از کل جانباختگان را تشکیل میدهند.
امیدی به افزایش 25 درصدی جرایم رانندگی در سال جاری اشاره کرد و افزود: این افزایش جرایم تأثیر مثبتی بر کاهش تخلفات داشته است.
همچنین، برنامهریزی برای آموزش و پرورش جوانان در زمینه ایمنی و فرهنگسازی در رانندگی ضروری است تا از بروز حوادث جلوگیری شود.
انتهای پیام/