خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 30 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استاندار هرمزگان: توسعه پایدار از مسیر آموزش و عدالت آموزشی می‌گذرد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 28 فروردین 1404 - 19:53
بندرعباس-استاندار هرمزگان گفت: توسعه پایدار و ارتقای شاخص‌های انسانی و اقتصادی در استان در گرو سرمایه‌گذاری در آموزش، مهارت‌ورزی و تربیت نیروی انسانی توانمند است.
آموزشي،استان،آشوري،هرمزگان،انساني،آموزش،اجتماعي،استعدادهاي،د ...

به گزارش خبرگزاری مهر محمد آشوری تازیانی در نشست هم‌اندیشی مدیران و فعالان اجتماعی استان که با هدف حمایت از نهضت مدرسه‌سازی و ترویج عدالت آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: اگر به‌دنبال توسعه متوازن و پایدار در هرمزگان هستیم، باید از مسیر آموزش عبور کنیم و از همین امروز برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانمند، سرمایه‌گذاری هدفمند انجام دهیم.
آشوری تازیانی افزود: تجربه کشورهای توسعه‌یافته دنیا ثابت کرده است که آموزش، زیربنای پیشرفت هر جامعه‌ای است و هر کشوری که به این موضوع بها داده، در سایر حوزه‌ها نیز موفق بوده است کشورهایی مختلف با تمرکز بر اصلاح روش‌های آموزشی و تربیت نیروی انسانی متخصص، مسیر پیشرفت را هموار کردند و امروز به قدرت‌های صنعتی جهان بدل شده‌اند.
استاندار هرمزگان با تأکید بر ضرورت عدالت آموزشی در استان، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم استعدادهای درخشان در مناطق محروم به‌دلیل کمبود امکانات آموزشی از چرخه رشد و تعالی باز بمانند شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای استان، یکی از اولویت‌های جدی ما در حوزه آموزش است.
وی در ادامه، نهضت مدرسه‌سازی را نمونه‌ای درخشان از مشارکت اجتماعی و عزم همگانی برای ساختن آینده استان دانست و گفت: این حرکت ملی و مردمی به پشتوانه عشق و تعهد اجتماعی شکل گرفته و هیچ اجباری در آن نیست.
این، احترام به کرامت انسانی و دغدغه‌مندی برای آینده فرزندان این سرزمین است.
آشوری تازیانی ضمن قدردانی از همراهی مدیران و خیرین مدرسه‌ساز، افزود: هرمزگان باید به نقطه‌ای برسد که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از نظر کیفیت آموزشی و مهارتی هم در تراز استان‌های برتر کشور قرار گیرد و حضور نخبگان و نیروهای متخصص در آن افزایش یابد.