خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 30 فروردین 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وظیفه حاکمیت توسعه زیرساخت‌های آموزشی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است

مهر | فرهنگی و هنری | جمعه، 29 فروردین 1404 - 09:52
مدیرعامل استودیو تاد گفت: نقش نهادهای حاکمیتی باید محدود به ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و حمایت از تیم‌های کوچکتر باشد. این نهادها نباید وارد بخش‌های تجاری، تولید یا نشر شوند.
ايران،تاد،استوديو،مديرعامل،قوانين،ايجاد،شركت،تحريم

علی نادعلیزاده مدیرعامل استودیو تاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عرضه بازی های ایرانی روی پلتفرم‌های خارجی گفت: بسیاری از محدودیت‌ها برای تیم‌های ایرانی وجود دارد که قصد فعالیت بین‌المللی دارند.
اولین مسئله این است که به عنوان فرد یا شرکتی که در ایران مستقر است، اجازه فعالیت در بازارهای جهانی مثل گوگل پلی و اپ استور را ندارید.
وی افزود: ما یک شرکت در ایران و یک شرکت در خارج از ایران داریم که با استفاده از شرکت خارجی، حساب‌های مربوط به نشر بازی‌ها را افتتاح و امکان تسویه‌های مالی در قالب تبدیل ارز از دلار به ریال را فراهم کرده‌ایم.
مدیرعامل استودیو تاد گفت: علاوه بر این امکانات، مهم‌ترین خدماتی که به بازی‌سازان ارائه می‌دهیم شامل مدیریت بازاریابی، فروش و افزایش ترافیک ارگانیک است تا بتوانیم ترافیک بیشتری برای بازی‌ها ایجاد کنیم.
وی افزود: هم‌اکنون بازی‌هایی داریم که بسیار موفق هستند، تولید داخل ایران هستند اما فروش اصلی آن‌ها در آمریکا و اروپا صورت می‌گیرد.
نادعلیزاده گفت: با اینکه سال‌هاست این کار را انجام می‌دهیم، هر از چند گاهی قوانین و قواعد تحریم تغییر می‌کنند و قوانین فروشگاه‌ها دستخوش تغییر می‌شوند.
ما نیز به نوبه خود تا حدی با این قوانین درگیر هستیم، هرچند با توجه به حضورمان در خارج از ایران، این درگیری کمتر از دوستان دیگر است.
مسئله اصلی که با آن مواجه هستیم همچنان مسائل مربوط به تحریم‌هاست.
وی افزود: در حوزه نرم‌افزار و بازی، به نوعی ما سال‌هاست که در بیشترین سطح تحریم قرار داریم.
به نظر نمی‌رسد که بتوانند تحریم‌ها را در این حوزه بیش از این افزایش دهند.
مدیرعامل استودیو تاد گفت: نقش نهادهای حاکمیتی باید محدود به ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و حمایت از تیم‌های کوچکتر باشد.
این نهادها نباید وارد بخش‌های تجاری، تولید یا نشر شوند، زیرا این وظیفه یا تخصص آن‌ها نیست و معمولاً ورودشان به چنین حوزه‌هایی منجر به ایجاد ناآرامی در بازار می‌شود، که نه تنها مفید نیست، بلکه ممکن است زیان‌آور نیز باشد.