خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 01 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اِعمال ساز و کاری برای حمایت مالی از دارندگان وسایل نقلیه فرسوده

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 01 اردیبهشت 1404 - 09:18
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: باید ساز و کاری برای حمایت مالی از دارندگان وسایل نقلیه فرسوده به ویژه موتورسیکلت‌ها برای تغییر وسیله نقلیه آنها جهت بهبود کیفیت هوا اعمال شود.
پليس،نقليه،كشور،فرسودگي،فرمانده،فرسوده،رانندگي،راهنمايي،وسايل،سن

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در مورد تعداد موتورسیکلت‌های فرسوده کشور گفت: امروز سیستم سوخت موتورسیکلت‌های جدید شرایط مناسبی پیدا کرده و موتورهای تولید جدید از حیث آلاینده بوده شرایط استانداردی دارند.
وی با اشاره به موتورسیکلت‌های فرسوده و ضرورت خارج شدن آنها از چرخه افزود: در ماده ۱۰ قانون هوای پاک سن فرسودگی وسایل نقلیه و مدت استفاده از آنها مشخص شده بود.
اما در اصلاحیه قانون، سن فرسودگی تبدیل به سن مرز فرسودگی شد و این مرز باز گذاشته شد تا هر وسیله‌ای که بتواند معاینه فنی بگیرد، حق تردد داشته باشد.
سردار حسینی با اظهار تأسف از نبود ساز و کار مناسب معاینه فنی وسایل نقلیه خاطرنشان کرد: ساز و کار فعلی صرفاً یک کنترل فیزیکی و میدانی پلیس است که با دارا بودن ۴۱ میلیون وسیله نقلیه و میلیون‌ها تردد در سطح کشور روش سنتی کنترل فیزیکی جوابگو نخواهد بود.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: تنها در چند شهر کشور دوربین قرار دارد و در محدوده‌های مشخص و کوچکی تعبیه شده و در سایر سطح این شهرها کنترلی صورت نمی‌گیرد.
به عقیده فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا مشکل فعلی تنها با اعمال مقررات حل نمی‌شود.
باید ساز و کاری برای حمایت مالی از دارندگان وسایل نقلیه فرسوده به ویژه موتورسیکلت‌ها اعمال شود.
این حمایت می‌تواند منجر به ساماندهی آلودگی هوا، ارتقا ایمنی موتورسیکلت‌ها و کاهش تصادفات و مرگ و میر شود.
بنابراین حمایت‌های دولت باید به شکل اختصاص یارانه یا سایر پوشش‌ها صورت گیرد.
وی در رادیو گفتگو با تاکید بر تسریع فرآیند اصلاح و بهبود به سمت استانداردها و ایده آل‌ها تصریح کرد: مشکل آن جایی است که پلیس در بسیاری از حوزه‌های تصمیم سازی کشور وجود ندارد.
پلیس باید نقشی در موضوعات قانون ساماندهی صنعت خودرو داشته باشد و به جای حضور پسا وقوعی در فرآیند تصمیم سازی حضور پیشا وقوعی داشته باشد.
نظرات پلیس بر اساس دانش روز و تجارب آموخته شده است و لذا حضور پلیس در فضاهای تصمیم سازی حائز اهمیت است.