خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 02 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احداث 170 کلاس درس از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در اردبیل - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 02 اردیبهشت 1404 - 13:12
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، گفت: در استان اردبیل 51 مدرسه در قالب 170 کلاس از محل اعتبارات محرومیت زدایی در حال اجرا است.
آموزشي،اردبيل،فضاهاي،توسعه،نهضت،عدالت،استان،پرورشي،مدرسه،طرح ...

بهزاد محمدی‌خلفلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: اولویت اصلی نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که در استان اردبیل 51 مدرسه در قالب 170 کلاس از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در حال اجرا است که با تخصیص 100 درصد اعتبار 54 میلیارد تومانی سعی‌مان بر این است تا بخش عمده ای از این پروژه‌های نیمه‌تمام را تا شهریور سال 1404 بهره‌برداری برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح که اولویت با احداث و تکمیل فضاهای آموزشی در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال است همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی را با محوریت استاندار اردبیل شاهد هستیم، به طوری که در آخرین جلسه نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی با همراهی اداره کل راه و شهرسازی تفاهم‌نامه ساخت 14 مدرسه در شهرک‌های جدیدالاحداث به امضا رسید.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل رمز موفقیت نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی را وحدت و همدلی مسئولان و مردم دانست و بیان کرد: نوسازی و یا آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع مشکل نیستند بلکه یک جهاد فراگیر ملی در این حوزه نیاز است تا ما برای همیشه در دولت چهاردهم پرونده کمبود و یا پائین بودن سرانه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی را در مسیر تربیت و تعالی نسل آینده ببندیم.
محمدی‌خلفلو ادامه داد: در استان اردبیل همگرایی به حدی است که با پیگیری استاندار اردبیل و همراهی خوب مجمع نمایندگان استان ما مجوز ساخت سه مدرسه بزرگ مقیاس را به چهار مدرسه ارتقا دادیم تا این مدارس که در 36 کلاس درس و با محوریت رفع نیاز محلات اعم از سالن ورزشی، مسجد، درمانگاه و سایر خدمات نیاز است اجرایی و عملیاتی شود.
وی تاثیر نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی در ارتقای مشارکت اجتماع و جایگاه آموزش و پرورش را یادآور شد و تصریح کرد: طرح نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی زمینه ساز مشارکت فعال والدین و گروه‌های مرجع و تاثیرگذار را در جامعه به همراه دارد به طوری که علاوه بر خیرین، بانک‌ها، صنایع و نهادها و شرکت‌های غیردولتی و حتی مودیان و صاحبان صنایع بزرگ و تاثیرگذار پای کار آمدند تا در یک فضای همدلی و هم‌افزایی به اجرای این طرح و نتایج سودمند آن کمک کرده و استان اردبیل که در سرانه فضاهای آموزشی جز استان‌های با شاخص پائین است بتواند به میانگین کشوری و مطلوبیت در این بخش دست یابد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ما برای خروج از این وضعیت که میانگین سرانه فضاهای آموزشی کمتر از چهارمترمربع است راهی جز عملیاتی شدن بندبند طرح نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی و پرورشی نداریم و باید در سال 1404 کفش آهنینی به پا کنیم تا با جذب اعتبارات ملی و سایر منابع بتوانیم این امر را به یک سرانجام مطلوب و مناسب برسانیم.
انتهای پیام/132/