استراتژی جدید پکن؛ آمریکا دیگر اولویت اول صادرات چین نیست
با تشدید جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، صادرکنندگان چینی به دنبال فرصت های جدیدی برای دستیابی به بازارهای جایگزین جهانی و دور زدن تعرفه های آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، با تشدید جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، صادرکنندگان چینی به دنبال فرصتهای جدیدی برای دستیابی به بازارهای جایگزین جهانی و دور زدن تعرفههای آمریکا هستند.
در این میان، نمایشگاههای تجاری نقش کلیدی دارند چراکه برای شرکتها این امکان را فراهم میکنند که محصولات خود را معرفی کرده و مسیرهای فروش جدیدی برای جبران تأثیر تعرفهها ایجاد کنند.
هدف نهایی این تلاشها، یافتن فرصتهایی فراتر از بازارهای سنتی مانند آمریکا است.
در میان نمایشگاههای مختلف، «نمایشگاه صادرات و واردات کانتون» و «نمایشگاه بینالمللی محصولات مصرفی چین» (CICPE) به عنوان دو پلتفرم مهم برای معرفی کسبوکارها شناخته میشوند.
غرفههای امسال نمایشگاه کانتون در شهر گوانگجو در استان گوانگدونگ مورد استقبال شدید صادرکنندگان چینی قرار گرفته است.
شرکتهای چینی به دنبال ایجاد روابط تجاری جدید در بازارهای جایگزین هستند.
تانگ شوشنگ، یکی از غرفهداران در این باره گفت: قطعا بازارهای خارجی خود را فراتر از آمریکا گسترش خواهیم داد.
وی با اشاره به یکی از محصولات شرکتش، افزود: این محصول اکنون تمرکز اصلی شرکت ما است.
قابلیتهای بهروزی دارد.
مشتریانی از لهستان و هلند همینجا خواستار امضای قرارداد توزیع انحصاری با ما شدند.
صادرکنندگان چینی علاوه بر گسترش فروش، به سرمایهگذاری در تأسیسات تولیدی خارج از این کشور نیز روی آوردهاند تا حضور خود را در بازارهای جهانی تقویت کنند.
هوانگ شویوی، یکی دیگر از غرفهداران گفت: برنامه داریم 10 میلیون یوان (حدود 1.37 میلیون دلار آمریکا) برای ساخت کارخانه در خارج سرمایهگذاری کنیم.
برگزارکنندگان نمایشگاه کانتون اعلام کردهاند که حدود 31 هزار شرکت در این دوره شرکت کردهاند که نسبت به دوره قبل، 900 شرکت بیشتر است.
این نمایشگاه تا 5 می ادامه دارد.
در نمایشگاه اخیر CICPE نیز بسیاری از صادرکنندگان چینی تلاش کردند برندها و زنجیرههای تأمین خود را متنوع کنند تا در شرایط غیرقابل پیشبینی در تجارت جهانی، همچنان انعطافپذیری خود را حفظ کنند.
بر اساس این گزارش، برخی شرکتها نیز برندهای اختصاصی طراحیشده برای بازارهای خاص بینالمللی را معرفی کردهاند و در تلاشند سهم خود را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش دهند.
ران یان، یکی از غرفهداران گفت: از سال گذشته شروع به معرفی برندهای خودمان کردیم و این محصولات عملکرد بسیار خوبی در بازار روسیه داشتهاند.
انتهای پیام/