دروس نیازمند توجه ویژه در اولویت کار مدارس قرار گیرد
مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: شناسایی دقیق دروس دانش آموزان و موضوعات نیازمند توجه ویژه باید در اولویت کار مدارس قرار گیرد تا مداخلات آموزشی مؤثر و به موقع طراحی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عاشور اکرمی ظهر امروز در جریان بازدید از مدرسه متوسطه شهید راثی اردبیل، با قدردانی از تلاشهای انجام شده در این مدرسه، اظهار داشت: لازم است مدیران مدارس با بهرهگیری از دادههای حاصل از آزمونهای پیشرفت تحصیلی، نسبت به تحلیل شاخصهای آموزشی اقدام کرده و بر اساس آن برنامهریزی هدفمند انجام دهند.
وی تصریح کرد: شناسایی دقیق دروس، دانشآموزان و موضوعات نیازمند توجه ویژه باید در اولویت کار مدارس قرار گیرد تا مداخلات آموزشی مؤثر و به موقع طراحی شود.
مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تثبیت و تعمیق آموختههای درسی را از ضرورتهای دوره دوم متوسطه دانست و گفت: فرآیند آموزش نباید به انتقال صرف مفاهیم محدود شود بلکه باید با تمرکز بر یادگیری عمیق، موجب نهادینهسازی مفاهیم در ذهن دانشآموزان شود.
اکرمی با اشاره به اهمیت آمادگی برای آزمونها افزود: آشنایی دانشآموزان با قوانین و مقررات حاکم بر آزمونها نه تنها در افزایش اعتماد به نفس آنها مؤثر است بلکه به ارتقای کیفیت برگزاری امتحانات نیز کمک میکند.
وی تلاش برای ارتقای میانگین عملکرد تحصیلی دانشآموزان را یک هدف کلیدی دانسته و بر استمرار برنامهریزی علمی، تعهد حرفهای مدیران و استفاده از ظرفیت معلمان تأکید کرد.
انتهای پیام/132/