مفهوم ایثار برای دانش آموزان باید بازتعریف شود
مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی بر اهمیت بازاندیشی در مفهوم ایثار تاکید کرد و آن را به عنوان یک الگوی عملی زندگی در جامعه معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، صدیقه خدیوی امروز در جمع مدیران مدارس شاهد استان خراسان رضوی،اظهارداشت: ایثار و شهادت مفاهیم چند لایه و عمیق هستند که نیاز دارند در وضعیت فعلی بازتعریف شوند.
ایثار، فقط در میدان جنگ نمود ندارد، بلکه یک انتخاب روزانه است که باید به عنوان الگویی برای زندگی خود اتخاذ کنیم.
وی به نقش معلمان نیز اشاره کرد و افزود: معلمان نه تنها باید داستانهای حماسی شهدا را منتقل کنند، بلکه باید خالق حماسههای آموزشی در عصر حاضر باشند.
خدیوی همچنین به تحولی که میتواند در آموزش و پرورش با تاکید بر فرهنگ ایثار حاصل شود، پرداخت و اضافه کرد: شهدای ما در تلاش برای آیندهای روشن از خود گذشتند، و ما نیز میتوانیم این روحیه را در دانشآموزان نهادینه کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی، در ادامه بر ضرورت تقویت تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری در دانشآموزان تاکید کرد و گفت: مدارس باید محلی برای پرورش خلاقیتهای دانشآموزان باشند و از آنها بخواهند تا به مسائل پیچیده فکر کنند و راهحلهای ممکن را ارایه دهند.
وی همچنین به اهمیت پروژههای خدمات اجتماعی در مدارس اشاره کرد و افزود:مدارس شاهد باید در این پروژهها پیشتاز باشند و دانشآموزان را به مسئولیت اجتماعی آشنا کنند.
خدیوی بر، ضرورت طراحی محتوای آموزشی با رویکرد ایثار تاکیدکرد و گفت: نباید فقط داستانهای شهدا را بازگو کنیم، بلکه باید مصادیق ایثار و فرایندهای آن را در جامعه امروز مشاهده کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی از مدیران مدارس خواست تا ارزیابیهای خود را بر اساس خلاقیتها و ابتکارهای دانشآموزان بنا نهند و با ایجاد فضاهایی برای فعالیتهای مبتنی بر واقعیتهای مجازی، یاد و خاطر شهدا را زنده نگاه دارند.
انتهای پیام/282