پشت پرده تبلیغات فریبنده جراحی زیبایی
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، برخی تبلیغات در حوزه عملهای زیبایی را برآمده از هوش مصنوعی و تصاویر فتوشاپی دانست و از مردم خواست پزشکان متخصص را از طریق نظام پزشکی دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک نیکو مرام فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه جراحان زیبایی ایرانی در دنیا خوشنام هستند، گفت: مردم برای استفاده از این خدمات بهتر است پزشک مورد نظر را در نظام پزشکی جست جو کنند.
وی افزود: مردم باید به خود اهمیت بدهند، ما قصد ترساندن کسی را نداریم ولی برخی اقدامات نظیر تزریق ژل اطراف لب و بینی و… صدمات بافتی شدیدی نظیر تغییر فرم را به بار میآورد؛ همچنین ترمیم چنین صدماتی بسیار مشکل و هزینه بر بوده و حتی اگر بتوانیم صورت طبیعی فرد را به او بازگردانیم، این کار با مشقت فراوان صورت میگیرد.
وی ادامه داد: مردم حتماً باید به سایتهای معتبر مراجعه کنند و پزشک مورد نظر را از انجمنهای معتبر و یا سایت نظام پزشکی بیابند؛ همچنین مردم باید از پزشک بودنِ چنین افرادی مطمئن باشند.
نیکو مرام با بیان اینکه جراحی پلاستیک نیازمند گذراندن سه سال تخصص در دانشگاه است، گفت: برخی چین و چروکهای صورت ناظر بر گذر طبیعی عمر است و زیبایی خاص خود را دارد.
صداوسیما و رسانه باید در این راستا فرهنگ سازی کند چون دنیا به سمت جراحیهای نمایشی نمیرود؛ پزشکان نیز باید جلوی افراط و تفریط را بگیرند و متولیان حاکمیت نیز در این راستا وظیفه دارند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک افزود: برخی افراد دست به تبلیغات مسموم میزنند که باید جلوی آنها گرفته شود.
عدهای تحت عنوان نام برخی کلینیکها کار میکنند و حتی عکسهایی را با هوش مصنوعی و فتوشاپ به عنوان تبلیغ منتشر میکنند.
نیکو مرام در رادیو گفتوگو خاطر نشان کرد: از مردم میخواهیم به سلامتی و صورت خود اهمیت دهند؛ چراکه این گونه خدمات و جراحیهای زیبایی اقدامی ضروری و لازم نیست؛ در ایران متخصصین بسیاری تربیت میشوند و مردم بهتر است از چنین افرادی بهره ببرند.