تمرکز دولت بر اجرای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی
مدیرکل نوسازی ، توسعه وتجهیز مدارس خراسان جنوبی از تمرکز دولت بر اجرای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرایان ، حامد رخسارپور امروز در جشنواره خیرین مدرسهساز سرایان، نقش مردم را رکن اصلی نهضت توسعه عدالت آموزشی دانست و با اشاره به سرانه نسبتاً مطلوب آموزشی شهرستان، بر لزوم تداوم تلاشها برای توزیع عادلانه منابع و رفع نیازهای آموزشی تاکید کرد
وی از مشارکت فعال خیرین، گروههای جهادی و صنایع محلی در پروژههای مدرسهسازی قدردانی کرد وگفت: مردم، رکن اصلی نهضت توسعه عدالت آموزشی هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به رویکرد تحولی وزارت آموزشوپرورش در بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی اظهار داشت:مدرسهسازی در کشور، امروز نه یک پروژه فنی بلکه یک نهضت فرهنگی و اجتماعی است که ستون آن را مردم میسازند و خیرین مدرسهساز، گروههای جهادی وحتی صنایع محلی، هرکدام در این مسیر نقشی تعیینکننده دارند.
وی با تاکید بر تمرکز دولت بر اجرای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی افزود:اگرچه سرایان با سرانه آموزشی8/83 مترمربع بالاتر از میانگین استانی (6.75) و کشوری (5.45) قرار دارد، اما چالشهایی مانند مدارس تخریبی،و پروژههای نیمهتمام همچنان نیازمند توجه ویژه و مشارکت فراگیر است.
رخسارپور افزود:این پروژهها، نه فقط کلاس و دیوار، بلکه آیندهساز فردای فرزندان ما هستند.
در این مسیر، نقش مردم، صنایع، شوراها و حتی رسانهها، انکارناپذیر است.
براساس گزارش نهضت توسعه عدالت، سرایان در شاخصهای فنی دارای برخی مزیتهای نسبی است؛ اما پراکندگی جغرافیایی روستاها، فرسودگی بخشی از زیرساختها و نیاز به مدرسه در برخی نقاط خاص، لزوم ادامه حمایتهای مردمی و دولتی را گوشزد میکند.
از جمله ظرفیتهای شناساییشده در شهرستان برای توسعه مدارس میتوان به مشارکت معادن منطقه مانند سولفات سدیم، کوه آهن و معدن سرب اشاره کرد که در قالب مسئولیت اجتماعی، به تأمین منابع مالی و تجهیزات کمک میکنند.
در پایان این مراسم، از خیرین شاخص، گروههای جهادی و نهادهای مشارکتکننده در طرحهای مدرسهسازی تقدیر به عمل آمد.
حضور معنادار چهرههای محلی، مسئولان اجرایی و فرهنگیان، بر اهمیت اجتماعی این رویداد مهر تأیید زد.
انتهای پیام/250