خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روابط عمومی‌ها، فرماندهان خط مقدم امیدآفرینی در جامعه هستند

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1404 - 09:13
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی، با تاکید بر نقش محوری روابط عمومی ها در امیدآفرینی و پیشبرد اهداف سازمانی، بر تقویت جایگاه و بهره‌گیری از ظرفیت روابط عمومی‌ها در سطح استان تاکید کرد.
روابط،عمومي،شوراي،هماهنگي،جايگاه،حوزه،استاندار،هاشمي،مديران، ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا هاشمی، چهارشنبه شب در نشست هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، با بیان اینکه به نقش روابط عمومی‌ها در ایجاد امید و نشاط در جامعه اعتقاد راسخ دارد، اظهار داشت: اگر به دنبال تحقق واقعی جهاد تبیین هستیم، روابط عمومی‌ها موتور محرکه و فرماندهان خط مقدم این عرصه هستند.
وی با اشاره به تاثیرگذاری روابط عمومی قوی بر ارتقای جایگاه و عملکرد دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: یک روابط عمومی توانمند می‌تواند سازمان را به اوج برساند و معتقدم روابط عمومی قوی، بازوی توانمند مدیر دستگاه است، البته به شرطی که مدیر به اهمیت این حوزه واقف باشد.
وی بیان داشت: متاسفانه، برخی مدیران به حوزه مالی خود بیش از روابط عمومی اهمیت می‌دهند، در حالی که باید جایگاه روابط عمومی‌ها ارتقا یابد.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت صیانت از منزلت و جایگاه روابط عمومی‌ها، افزود: هر فردی باید از جایگاه و حریم خود دفاع کند.
تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها نیز با همین هدف صورت گرفته است.
هاشمی با انتقاد از تلاش رسانه‌های معاند و مخالف برای تزریق یاس و ناامیدی به جامعه، گفت: این وظیفه روابط عمومی‌ها است که با خنثی‌سازی این اقدامات، دستاوردهای مثبت و اقدامات سازنده را به اطلاع مردم برسانند.
شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها می‌تواند در این زمینه نقش پررنگی ایفا کند.
وی با اعلام آمادگی برای حضور نماینده روابط عمومی‌ها در شورای اداری استان، پیشنهاد داد: می‌توان یکی از اعضای شورای روابط عمومی را به عنوان نماینده این حوزه دغدغه‌ها و مسائل مربوط به این حوزه را مطرح کند.
همچنین، می‌توان از ظرفیت روابط عمومی‌ها در کمیته‌ها و کمیسیون‌های فرهنگی نیز بهره‌مند شد.
استاندار خراسان جنوبی، تولید محتوای باکیفیت، عکاسی و مستندسازی را از جمله وظایف مهم روابط عمومی‌ها دانست و بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه برای برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای و آموزش تخصصی روابط عمومی‌ها تاکید کرد.
هاشمی، تسهیل ارتباط میان مدیران و رسانه‌ها را از دیگر وظایف مهم روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: رسانه‌ها، پل ارتباطی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی هستند و روابط عمومی‌ها نیز نقش واسطه میان رسانه‌ها و مدیران را ایفا می‌کنند باید تلاش کنیم تا خلاء‌های موجود در این زمینه را برطرف کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت الگوبرداری از تجارب موفق سایر روابط عمومی‌های موفق، تصریح کرد: الگوبرداری از تجارب موفق دیگران، ایرادی ندارد.
باید بررسی کنیم که رمز موفقیت یک روابط عمومی چیست و از آن الگو بگیریم.
در این نشست اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان احکام خود را از استاندار دریافت کردند.