خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 05 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تسهیل ورود شرکت‌های نوپا و کوچک به بخش هوایی

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1404 - 22:06
رییس سازمان هواپیمایی گفت: تمرکز دومین دوره نمایشگاه صنعت هوایی پیام، بر توسعه متوازن بخش‌های مختلف صنعت هوایی با محوریت توسعه ناوگان، فرودگاه‌ها، صنایع پشتیبان، آموزش نیروی انسانی و تسهیل ورود شرکت‌های نوپا و کوچک خواهد بود.
صنعت،نمايشگاه،هوايي،هواپيمايي،پيام،سازمان،كشوري،معرفي،توسعه، ...

باشگاه خبرنگاران جوان - نشست مشترک رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با هدف هماهنگی برنامه‌های اجرایی «دومین نمایشگاه صنعت هوایی پیام» برگزار شد.
در این جلسه، حسین پورفرزانه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با تشریح چهار رکن اصلی توسعه صنعت هوانوردی شامل «ناوگان»، «فرودگاه»، «صنایع پشتیبان» و «نیروی انسانی متخصص» تأکید کرد: شکوفایی این صنعت بدون مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان نیروی انسانی متخصص در حوزه تولید، تعمیر و تأمین قطعات ممکن نخواهد بود.
وی افزود: اگرچه صنعت فرودگاهی یکی از ارکان حیاتی حمل‌ونقل هوایی است، اما تاکنون در نمایشگاه‌های تخصصی کشور، کمتر به این حوزه پرداخته شده و فعالان این بخش، فرصت کافی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود نداشته‌اند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به رویکرد جدید نمایشگاه پیام گفت: تمرکز دومین دوره این نمایشگاه، بر توسعه متوازن بخش‌های مختلف صنعت هوایی با محوریت توسعه ناوگان، فرودگاه‌ها، صنایع پشتیبان، آموزش نیروی انسانی و تسهیل ورود شرکت‌های نوپا و کوچک خواهد بود.
پورفرزانه با بیان اینکه نمایشگاه پیام با هدف عبور از نگاه صرفاً نمایشی و تفرجگاهی طراحی شده، تصریح کرد: در این رویداد، تأکید بر محتوای تخصصی، ایجاد بستر واقعی برای تعامل فعالان صنعت و معرفی فرصت‌های همکاری، از اهداف کلیدی است.
وی همچنین به برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری هوایی و حضور بالن‌های تفریحی در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت هوایی غیرنظامی از مأموریت‌های مهم سازمان هواپیمایی کشوری است و حضور مجموعه‌های تفریحی و گردشگری می‌تواند در این مسیر نقش مؤثری ایفا کند.
به گفته پورفرزانه، در حاشیه نمایشگاه، مجموعه نشست‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با محوریت معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد که از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز و تا مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی با تأکید بر نقش مردم در توسعه صنعت هوایی، افزود: رهبر معظم انقلاب طی ۱۵ سال گذشته بر اهمیت مشارکت مردم در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید تأکید کرده‌اند و نمایشگاه پیام در تلاش است تا با رویکردی امیدآفرین و مشارکتی، فضایی واقعی برای تحقق این نگاه فراهم کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های صنعت هوایی در مواجهه با بحران‌های زیست‌محیطی گفت: فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه بارورسازی ابر‌ها می‌تواند یکی از راهکار‌های مؤثر در مقابله با بحران کم‌آبی کشور باشد و نمایشگاه پیام بستری مناسب برای معرفی این توانمندی‌ها خواهد بود.
منبع: سازمان هواپیمایی