60 درصد از سرانههای فرهنگی اراک به بهرهبرداری نرسیده است - تسنیم
رئیس شورای شهر اراک گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود، 60 درصد از سرانه های فرهنگی این شهر به دلیل اعلام عدم نیاز از سوی آموزش و پرورش و سایر موانع، به مرحله بهره برداری نرسیده است.

محمد عسگری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت سرمایهگذاری در بخش آموزش و پرورش و زیرساختهای فرهنگی، اظهار داشت: متأسفانه 60 درصد از سرانههای فرهنگی شهر اراک به دلیل اعلام عدم نیاز از سوی آموزش و پرورش و همچنین برخی مشکلات اجرایی، به مرحله بهرهبرداری نرسیدهاند که این آمار نگرانکننده است و باید با همکاری بین دستگاهی برای رفع موانع موجود چارهاندیشی شود.
وی افزود: این مسئله یک زنگ خطر جدی برای توسعه فرهنگی شهر اراک است و لزوم برنامهریزی دقیق در این حوزه مورد تاکید است.
ضمن اینکه، مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری امسال باید سرمایهگذاریهای هوشمندانه و هدفمند، به ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ، در دستور کار قرار گیرد.
عسگری تصریح کرد: زیرساختهای فرهنگی نقش مهمی در شکلدهی به هویت نسل آینده دارند و در شرایط فعلی، مدارس به عنوان مهمترین پایگاههای فرهنگی باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
ضمن اینکه، برخی از مدارس شهر نیازمند بازسازی و تقویت فضاهای آموزشی هستند که در این راستا سرمایه گذاران بخش خصوصی آمادگی خود را برای ورود به این عرصه اعلام کردهاند.
رئیس شورای شهر اراک ادامه داد: حفظ و انتقال هویت فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه اراک دارای پیشینهای غنی از آداب، سنن، زبانها و گویشهای محلی است، باید تلاش کنیم این هویت ارزشمند به نسلهای بعدی منتقل شود و در همین راستا پیشنهاد میشود با همکاری آموزش و پرورش، بخشی از ساعات فوق برنامه مدارس به آموزش مبانی فرهنگی و سنتی اختصاص یابد.
وی بیان کرد: برگزاری کلاسهای هفتگی یا ماهانه با حضور افراد آگاه و علاقهمند میتواند به تقویت هویت بومی و فرهنگی دانشآموزان کمک کند که این اقدام، مکمل آموزش رسمی خواهد بود و نقش موثری در توسعه اجتماعی شهر خواهد داشت.
عسگری افزود: همکاری همهجانبه مسئولان آموزش و پرورش و دستگاههای فرهنگی برای فعالسازی ظرفیتهای بلااستفاده و تحقق برنامههای توسعه فرهنگی مورد تاکید است و حفظ و ارتقای فرهنگ بومی و آموزش صحیح به نسل جدید، یک مسئولیت جمعی است که نباید از آن غفلت کنیم.
انتهای پیام/711/