خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 07 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ورود سرمایه‌های خرد مردمی به اقتصاد مولد از طریق فرانچایز

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 06 اردیبهشت 1404 - 20:12
رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس فرانچایز ایران گفت:بین یک تا پنج درصد جی دی پی کشور‌های توسعه یافته از طریق فرانچایز انجام می‌شود که اجرای این طرح در ایران زمینه ساز ورود سرمایه‌های خرد به اقتصاد مولد می‌شود.
صنعت،ايران،كسب،المللي،توسعه،موثر،ششمين،كنفرانس،ملائي،راهكار، ...

باشگاه خبرنگاران جوان - محمدعلی ملائی رئیس شورای سیاست گذاری ششمین کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران، گفت: صنعت فرانچایز یا نشان سپاری تجاری، یک صنعت ۵ تریلیون دلاری در دنیا است که بین یک تا پنج درصد جی دی پی کشور‌های توسعه یافته و خیلی از کشور‌های در حال توسعه را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در صنعت فرانچایز، کسب و کار‌های کوچک با اتصال و ارتباط با برند‌های بزرگ و معتبر و شناخته شده، می‌توانند به عنوان نشان پذیر، شروع به فعالیت کنند.
این روش موجب می‌شود ریسک این شرکت‌های کوچک پایین آمده و پایداری آنها بالا رفته و کسب و کار خود را رونق داده و اداره کنند.
رئیس شورای سیاست گذاری ششمین کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ هم با صنعت فرانچایز می‌توانند کسب و کار خود را توسعه داده و شعب فعالیت بیشتری داشته باشند.
ملائی با تاکید بر اینکه فرانچایز تابلو فروشی نیست، گفت: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سرمایه گذاری در تولید و ورود سرمایه‌های خرد مردمی به اقتصاد مولد، یکی از بهترین روش‌های تجربه شده جهانی این موضوع، مدل و راهکار فرانچایز است.
وی اضافه کرد: صنعت فرانچایز، اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، توسعه اقتصادی را تسریع می‌بخشد، از اینکه سرمایه‌های خرد به سمت سفته بازی بروند، پرهیز کرده، از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند و بطور موثر در صادرات غیر نفتی اثر گذار است.
ملائی با بیان اینکه فرانچایز یک روش مهم و موثر در توسعه کسب و کار است که در ایران نیز به طور چشمگیری پیشرفت کرده است، گفت: صنعت فرانچایز در ایران به دلیل رشد قابل‌توجهی که در سراسر جهان تجربه کرده است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس شورای سیاست گذاری ششمین کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران تاکید کرد: رونق صنعت فرانچایز در ایران و دیگر کشور‌ها نشان می‌دهد که این صنعت به عنوان یک راهکار موثر برای گسترش کسب و کار‌ها در سطح بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای یافته است.
گفتنی است فرانچایز یک مدل موثر و ارزشمند برای توسعه کسب و کار‌ها است.
این روش، امکان انتقال نشان تجاری، اختراعات و دیگر امتیاز‌های تجاری از یک شرکت به شرکت دیگر را فراهم می‌کند و این می‌تواند باعث رشد و موفقیت بیشتر کسب و کار‌ها شود.
در ایران نیز، صنعت فرانچایز به دلیل رونق و تقاضای بالا، اهمیت زیادی پیدا کرده است و با وجود چالش‌هایی همچون پیچیدگی‌های قانونی و رقابت با برند‌های محلی، هنوز هم فرصت‌های بیشماری برای رشد و توسعه وجود دارد.
براساس این گزارش ششمین کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران با هدف تحقق شعار سال سرمایه گذاری برای تولید، بررسی راهکار تحقق این شعار، بهره گیری از توانمندی‌های برترین مشاورین داخلی و بین المللی این حوزه، بسترسازی برای تنظیم قرار‌های ملاقات موثر رو در رو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جانبی، ارائه خدمات بهینه به شرکت کنندگان و فرهنگ سازی عمومی برگزار می‌شود.
در همایش بین المللی فرانچایز ایران، برند‌های معتبر داخلی و بین المللی، مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و علاقه‌مندان به این صنعت حضور خواهند داشت.
منبع: انجمن فرانچایز ایران