استقرار الگوی مدرسه تراز با توسعه تجهیزات و کیفیت بخشی به آموزش
وزیر آموزش و پرورش گفت: استقرار الگوی مدرسه تراز، با توسعه عدالت در فضا و تجهیزات و کیفیت بخشی به آموزش، عینیت مییابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در نشست کارگروه توسعه عدالت آموزشی، فضا و کیفیت آموزشی که در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد، با بیان این که عدالت آموزشی از موضوعات مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: برای دست یافتن به این مهم نیازمند انسجام بالایی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.
وی با تأکید بر این که باید گزارش دقیقی از دستاوردها در حوزه فضا و تجهیزات ارائه دهیم؛ گفت: اتفاقات مهم و قابل توجهی در شرف انجام است.
بنابراین نیازمند تجمیع گزارش نتایج و دستاوردها هستیم.
کاظمی با اشاره به این که در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی، نیازمند اطلس نیازها و نقشه راه و اقدامات عملیاتی هستیم، افزود: مدیران مرتبط با این پروژه موظفاند گزارش لحظهای از اقدامات در دست انجام را ارائه دهند تا مشخص شود که چه مقدار از مسیر را پیمودهایم.
وی با بیان این که گزارش مدونی از اقدامات تیمهای جهادی باید ارائه شود، افزود: ما در حوزه فضا و کیفیت نیازمند گزارش اقدامات هستیم.
چون نقشه و طراحی آن از چندی پیش مشخص شده است.
بنابراین همت مدیران مربوط باید بر اقدامات عملیاتی در این حوزهها باشد.
کاظمی با اشاره به اجرای الگوی مدرسه تراز تصریح کرد: توسعه فضا و کیفیت آموزشی با اجرای مدرسه تراز به یکدیگر متصل هستند و همگی در قالب توسعه کیفیت و فضاهای آموزشی در حال اجرا هستند.
وی بر رصد دائمی این طرح و بررسی مشکلات و کاستیها بر سر راه این پروژه تأکید کرد و گفت: نیازمند برنامه عملیاتی در استانها هستیم تا با بررسی روند و رویکرد انجام طرح به صورت مستمر در جریان اقدامات قرار گیریم.
همچنین نیازمند شبکه سازی های متعددی در سراسر کشور در حوزه کیفیت بخشی هستیم.
کاظمی با تأکید بر این که در حوزه رسانه نیازمند مستندسازی در مسیر اجرای طرح هستیم؛ گفت: با به تصویر کشیدن اقدامات، مخاطبین به طور کامل در جریان برنامههای عملیاتی قرار میگیرند.
وی در پایان این نشست بر هم افزایی و همراهی تیم اجرای پروژه توسعه عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: این خواسته رئیس دولت است و همگی برای اجرای آن باید هم صدا باشیم تا یک بار برای همیشه مشکلات نظام تعلیم و تربیت رفع شود.
گفتنی است؛ اعضای این کارگروه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح، بر ادامه مسیر تحقق توسعه عدالت آموزشی تأکید کردند.