طرح های عمرانی غرب مازندران بررسی میشود - تسنیم
مدیر طرح های ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در مازندران با اشاره به پروژه های نیمه تمام و بررسی چالش های موجود، از آخرین وضعیت بررسی طرح های عمرانی توسعه ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، حسن تنها، مدیر طرحهای ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در مازندران ظهر امروز در نشست فرمانداران، معاونان فرمانداران و روسای شوراهای شهرستان غرب مازندران که به میزبانی دفتر استانداری غرب مازندران در نوشهر برگزار شد، در خصوص بخشی از پروژههای این شرکت در غرب مازندران اظهار کرد: پروژههای کمربندی نوشهر، نور، رویان، محور محمود آباد تا نور و مسیر نوشهر _ چالوس به پایان رسید و فقط در تقاطع رویان پایههای پل باقی مانده است.
تنها به اجرای پروژه تعریض و ساخت جاده آب پری رویان پرداخت و بیان کرد: 1100 متر مسیر باقیمانده و اگر جابجایی تیرهای برق انجام شود کار به اتمام میرسد.
وی ادامه داد: پروژه کمربندی چالوس سه دستگاه پل دارد که 2 دستگاه آن ساخته شده و تنها پل نواب نیمه کاره است که دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است که با توجه به بازدید معاون وزیر راه از این پروژه و تخصیص 20میلیارد تومان اعتبار این پروژه تا 3ماه آینده به اتمام می رسد.
مدیر طرحهای ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در مازندران در خصوص پروژه مهم تعریض مرزنآباد-دزدبن اظهار کرد: این پروژه به طول 15 کیلومتر است که در پنج کیلومتر اول بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پنج کیلومتر دوم نیز دارای 30 درصد پیشرفت است و 5 کیلومتر سوم دارای، سه تونل و سه پل است که یک تونل در حال کار بوده و پیمانکار فعال است وهمچنین یک تونل به مناقصه گذاشته شده است ویکی از پروژه های مهمی است که سه شیفت در حال فعالیت است.
تنها، با اشاره به وجود مشکلات در محور مرزنآباد به کندوان در دزدبن گفت: مشکل اصلی با اداره صمت است که آزاد نشدن باقی مسیر از محل ماده 9 بوده و دکهها در مسیر مشکل ساز شده است.
تنها، افزود: با توجه به پرداخت هزینه خسارت هنوز با منابع طبیعی مشکل داریم.
وی در ادامه به پروژه مرزنآباد کلاردشت به طول 20 کیلومتر اشاره کرد و یادآور شد: هشت کیلومتر این مسیر به مناقصه گذاشته شده است که متاسفانه پیشرفت خوبی نداشته است، هرچندپیمانکاردر شروع خوب بوده است اما باند غربی به دلیل وجود 2کیلومتر لوله آب عملیات متوقف شده واین موضوع تبدیل به چالش بزرگی با آبفا استان گردیده است.
مدیر حوزه طرحهای ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در استان مازندران با اشاره به آزادراه چالوس رامسر گفت: این پروژه بزرگ به طول 90 کیلومتر خواهد بود که دارای 11 کیلومتر پل و 8 دستگاه تقاطع و 79کیلومتر تونل دارد
که اجرای این طرح نقش مهمی در کاهش ترافیک غرب مازندران دارد.
وی ادامه داد: هزینه احداث این آزاد راه 1380 میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار در حدود 900 میلیارد تومان برای ساخت راه کوهستانی و مابقی هزینه جزایر است.
تنها با اعلام اینکه 4بانده شدن جاده مرزن آباد به کلاردشت 20کیلومتر است بیان کرد: این پروژه درسال 1401 با 120 میلیارد تومان اعتبار در 5 کیلومتر اول با انتخاب پیمانکار شروع شد اما متاسفانه متوقف شده است.
انتهای پیام/