خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 09 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روز دختر بارقه‌ای درخشان در آسمان دهه کرامت

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 09 اردیبهشت 1404 - 12:53
کرج -روز دختر، به‌عنوان بارقه ای درخشان در آسمان پرستاره دهه کرامت فرصتی بی‌نظیر برای الگوسازی، تقویت خودباوری و ترویج فرهنگ عفاف در میان نسل جوان است.
دختران،دختر،ديني،تقويت،روز،هويت،كرامت،نسل،معنوي

رئیس حوزه هنری البرز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس منابع تاریخی دهه کرامت از سال ۱۳۸۶ به‌طور رسمی نام‌گذاری شد و یکی از اهداف دهه کرامت تقویت هویت دینی و ایجاد پیوند عاطفی و معنوی با اهل‌بیت (ع) در میان نسل جوان است
محمد مهرابی افزود: نام گذاری روز دختر اهدافی دارد که می‌توان از آن به الگوسازی دینی حضرت معصومه (س) به‌عنوان مدلی جامع برای دختران در زمینه‌های علمی، معنوی و اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد
وی اذعان داشت: دومین هدف این نام گذاری تقویت هویت اسلامی و ایجاد پیوند عاطفی و معنوی دختران با ارزش‌های دینی است و سومین هدف تکریم جایگاه دختران و تأکید بر نقش محوری دختران در خانواده و جامعه به‌عنوان مایه انس، محبت و آینده‌سازان نسل بعد است.
همچنین وی یادآور شد: از بعد فرهنگی روز دختر به عنوان آغازگر دهه کرامت دو هدف الگوسازی برای دختران و دیگری تقویت هویت دینی را دنبال می‌کند.
مهرابی یادآور شد: در واقع حضرت فاطمه معصومه (س) به‌عنوان بانویی عالم، باکرامت و مدافع ولایت، الگویی چندبعدی برای دختران ارائه می‌دهد و روز دختر فرصتی است تا از طریق رسانه‌ها، سخنرانی‌ها و آثار فرهنگی، ویژگی‌های شخصیتی ایشان به نسل جوان معرفی شود و روز دختر با تأکید بر ارزش‌های اسلامی، به‌ویژه عفاف و تقوا، به تقویت هویت دینی دختران کمک می‌کند.
همچنین وی تاکید کرد: روز دختر و دهه کرامت در یک رابطه هم‌افزا و مکمل، به ترویج ارزش‌های دینی، تقویت هویت اسلامی و و اساساً فرهنگ رضوی کمک می‌کنند و روز دختر در واقع نقشی محوری در جهت‌دهی به برنامه‌های این دهه ایفا می‌کند، و این فرصتی بی‌نظیر برای تقویت جایگاه دختران در جامعه ایرانی و ترویج فرهنگ رضوی است و با این حال، برای افزایش اثربخشی این رابطه، نیاز به تولید محتوای خلاق، استفاده از ابزارهای مدرن و تمرکز بر نیازهای نسل جوان احساس می‌شود.