خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 09 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

با پشت میز نشینی نباید انتظار حل مشکلات مدارس را داشته باشیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 09 اردیبهشت 1404 - 14:30
مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی، گفت: با پشت میز نشینی نباید انتظار حل مشکلات مدارس را داشته باشیم، با موفقیت و حل مسائل مدرسه است که کلیه امور جامعه حل می شود.
معلم،استان،1404،روز،ارديبهشت،شرقي،مدارس،عنوان،صادقي،سطح،هفته ...

به‌‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسفندیار صادقی در نشست خبری به‌مناسبت هفته معلم، با تأکید بر اینکه کل جامعه دخیل در امر آموزش‌وپرورش است، گفت: رویکرد اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌شرقی در هفتهٔ معلم، اعتلای تکریم و قدردانی از معلمان و ارتقای جایگاه اجتماعی معلمان است.
وی، با تأکید بر جلب مشارکت جمعی برای تکریم و بزرگدشت معلم‌، گفت: تکریم معلم، تکریم جامعه است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌ شرقی از تشکیل ستاد و کمیته‌های بزرگداشت در سطح استان، مناطق و نواحی، خبر داد و گفت: براساس شاخص‌های کیفیت‌سنجی، 14 هزار و 469 معلم حایز شرایط شرکت در روند انتخاب معلم نمونه بودند که از این تعداد 14 هزار و 35 معلم شرکت کردند.
صادقی گفت: در سطح مدارس دو هزار و 300 معلم منتخب، در سطح مناطق 131 معلم منتخب و در سطح مدارس دولتی استان، پنج معلم نمونه انتخاب شدند.
وی، ادامه داد: همچنین هفت معلم در سطح معلمان مدارس غیردولتی و پنج معلم در سطح مربیان انتخاب شدند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: 14 معلم نمونه در سال تحصیلی 1403-1404 در استان آذربایجان‌شرقی شناسایی شده‌اند‌.
صادقی از برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغی و اجتماعی برای گرامی‌داشت هفته معلم در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌شرقی در تلاش برای گسترش برنامه‌های مشارکتی مردمی و مدرسه‌محور است چراکه چنین رویکردهایی نتیجه و تأثیر عمیق‌تر و مطلوب‌تر دارند.
وی تصریح کرد: با پشت میز نشینی نباید انتظار حل مشکلات مدارس را داشته باشیم؛ با موفقیت و حل مسائل مدرسه است که کلیه امور جامعه حل می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌ شرقی، از برقراری شنبه‌های نظارتی بدون اطلاع به مدارس، خبر داد و گفت: ساعات اول نخستین روز کاری هفته اختصاص به بازدید و گفت‌وگوی مستقیم در مدارس اختصاص دارد تا از نزدیک پای درددل دانش‌آموزان و مشکلات آنان بنشینیم.
صادقی از نواخته شدن زنگ سپاس در هنرستان وحدت خبر داد و گفت: حضور نماینده کلی فقیه و مسئولان ملی و استانی در این رویداد از ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلم در استان آذربایجان‌ شرقی است.
وی، اعلام کرد: تجلیل از معلمان، دیدار با خانواده فرهنگیان جانباز، بازنشسته و مبتلا به بیماری، اعزام همکاران منتخب به دیدار با مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش و برنامه‌های تفریحی برای فرهنگیان بازنشسته اهم اقدامات در راستای گرامی‌داشت هفته معلم است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به روزشمار هفته معلم،‌ گفت: روز جمعه 12 اردیبهشت 1404 با عنوان معلم، سرشار از اندیشه مطهر، روز ‌شنبه 13 اردیبهشت با عنوان 1404 معلم، نقطه طلوع مهر و دانایی، روز یکشنبه 14 اردیبهشت 1404 با عنوان معلم، محور وفاق و همدلی، روز دوشنبه 15 اردیبهشت 1404 با عنوان معلم، نماد فرهنگ و هویت، روز سه شنبه 16 اردیبهشت 1404 با عنوان معلم، محرک خلاقیت و نوآور، روز چهارشنبه 17 اردیبهشت 1404 با عنوان معلم، معمار تمدن آینده و روز پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1404 با عنوان معلم، راوی عشق و ایثار نام‌گذاری شده است.
صادقی خاطرنشان کرد.
شعار اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌ شرقی در سال 1404، تعهد در عمل، تحول در آموزش و تنوع در پرورش است.
وی درخصوص دخالت نمایندگان مجلس‌ در مسائل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌ شرقی، گفت: دخالت چندانی از سوی نمایندگان مجلس در مسائل آموزش‌وپرورش ندیده‌ایم؛ استقلال و اقتدار آموزش‌وپرورش را معامله نخواهیم کرد اما با دستگاه‌های و ارکان‌ها تعامل کامل داشته و خواهیم داشت.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌ شرقی درخصوص آسیب‌های اجتماعی در مدارس، گفت: امروزه کل جامعه در معرض آسیب است و مسائل و آسیب‌های اجتماعی، به‌صورت هفتگی در جلسه اختصاصی با وزیر آموزش‌وپرورش، استان‌ به‌ استان بررسی می‌شود.
صادقی در خصوص آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان، نیز گفت: 463 نفر از دانش‌آموزان به علت عدم سکونت مشخص، 27 نفر به‌علت سجلی مجهول‌الهویه، 600 نفر به‌علت اشتباه بودن شماره‌ تماس، 121 نفر به‌علت بیماری صعب‌العلاج و چهار نفر به‌علت دوری یا عدم وجود مدرسه از تحصیل بازمانده‌اند‌.
انتهای پیام/