خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 09 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پخش «پایتخت ۸» در یک یا دو سال آینده

مشرق | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 09 اردیبهشت 1404 - 14:46
مدیر مجموعه تلویزیونی «پایتخت۷» گفت: ما هیچ دستمزد غیرمتعارفی در تولید این سریال ندادیم، شایعات به این دلیل است که پایتختی‌ها را مجاب کنند تا دیگر با تلویزیون کار نکنند.
پايتخت،كمپر،تاجيكستان،دلار،تنابنده،تركمنستان،بازيگران،پروژه، ...

به گزارش مشرق، علیرضا نجف‌زاده درباره علت نرفتن به تاجیکستان در مجموعه «پایتخت ۷» گفت: ما در شروع، بنا بود تیم را به تاجیکستان ببریم، سفری به تاجیکستان رفتیم اما در آنجا متوجه شدیم که در این مسیر باید از ترکمنستان که شرایط خاصی دارد، عبور کنیم و این، چالش ما بود.
در ادامه، ترکمنستان حتی برای بازدید هم به ما ویزا نداد.
وی افزود: ترکمنستان و ازبکستان را هوایی بازدید و مسیر زمینی را هم ارزیابی کردیم اما عبور از مسیر زمینی ترکمنستان، ممکن نبود.
با دوستان وزارت امور خارجه هم که مشورت کردیم گفتند رفتن به ترکمنستان، نشدنی است.
تیم نویسنده مجبور شد قصه را طوری طراحی کند که بازیگران تاجیکی به ایران بیایند.
هزینه جابه‌جایی کمپر به تاجیکستان؛ ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار
نجف‌زاده با اشاره به تلاش‌هایی که برای رفتن به تاجیکستان صورت گرفته بود، گفت: سعی داشتیم کمپر را به صورت هوایی به تاجیکستان و ازبکستان ببریم و سکانس‌های ترکمنستان را در ایران فیلمبرداری کنیم اما هواپیمایی که بتواند کمپر را با این ابعاد ببرد، فقط یک مورد بود که بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه جابه‌جایی می‌گرفت.
ما باید کمپر را باز می‌کردیم و این هم حدودا نشدنی بود که در تاجیکستان دوباره کمپر و قطعات آن را سر هم کنیم.
هواپیمایی که بتواند کمپر را به تاجیکستان ببرد، بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه جابه‌جایی می‌گرفت
وی درباره آماده‌سازی کمپر ارسطو گفت: انتخاب لوکشین اصلی و آماده‌سازی آن، یکی از مشکلات اصلی ما بود.
تیم ما از گیلان تا گرگان و مازندران را بازدید کردند تا این لوکیشن انتخاب شد.
نکته بعدی، آماده‌سازی کمپر بود، چنین کمپری در ایران اصلا وجود نداشت.
به همین خاطر از لحظه صحبت تا آماده‌سازی آن ۴ الی ۵ ماه طول کشید.
پراید پرنده از ابتدا در طرح بود؛ هرچند که در اجرای آن چالش داشتیم.
از تهیه ماشین تا تجهیز شکل و ظاهر آن.
هر طرحی که در «پایتخت» انجام شد، بر اساس طراحی پیمان قانع بود.
نجف‌زاده تاکید کرد: محسن تنابنده در اجرا به شدت سخت‌گیر است و جلب نظر او سخت است.
در نهایت اگر چیزی جلوی دوربین رفته، مورد تایید ایشان قرار گرفته است.
«پایتخت» هیچ برآورد ویژه‌تری نسبت به دیگر آثار نداشته
مدیر پروژه «پایتخت ۷» با بیان اینکه تیم همزمان در ۴ استان فعالیت می‌کرد گفت: یکی دیگر از چالش‌ها، سکانس خرس بود.
باید بپذیریم در ایران چنین حجم ویژوال با حیوانی کار نشده، باید شرایط محیط زیستی را هم در نظر می‌گرفتیم و ما خودمان را با شرایط حیوان وقف بدهیم.
همزمان در مقطعی تیم «پایتخت»، در ۴ استان تهران، مازندران، خراسان و اصفهان فعالیت می‌کرد.
«پایتخت» هیچ‌گاه کم‌فروشی نکرده، ما «پایتخت» را با دلار ۵۰ تومانی برآورد کردیم اما با دلار ۱۰۰ تومانی روی آنتن رفت
نجف‌زاده ادامه داد: برای ویژوال خرس، ثانیه‌ای ۱۲۰ هزار دلار قیمت گرفتیم اما آقای ولی‌خانی با برآوردی بسیار مناسب‌تر، کار را انجام دادند.
وی با تاکید بر اینکه «پایتخت ۷» هیچ برآورد ویژه‌تری نسبت به دیگر آثار نداشته، اظهار داشت: «پایتخت» هیچ‌گاه کم‌فروشی نکرده، ما «پایتخت» را با دلار ۵۰ تومانی برآورد کردیم اما با دلار ۱۰۰ تومانی روی آنتن رفت.
«پایتخت» هیچ برآورد ویژه‌تری نسبت به دیگر آثار نداشته، تنها حمایت سیمافیلم را داشتیم و با حمایت توانستیم کاری کنیم که پروژه به اجرا برسد.
بعد از اینکه کار تمام شد، همه هزینه‌ها را مکتوب تحویل سیمافیلم دادیم.
چرا دستمزدهای نمایش خانگی، پیگیری نمی‌شود؟
مجری طرح «پایتخت» با تکذیب شایعه‌هایی که درباره ورود عوامل به تبلیغات این پروژه مطرح شده بود، گفت: «پایتخت» شخصی نیست، متعلق به تلویزیون است و ما نمی‌توانیم بدون اجازه سیمافیلم به بحث تبلیغات ورود کنیم.
برای تبلیغات، سیمافیلم به نتیجه رسیده است.
ما به عنوان سازنده، دوست داریم بیننده بدون تبلیغات کار را ببیند اما سیمافیلم باید هزینه‌های پروژه را تامین می‌کرد.
در پروژه‌های گذشته هم تبلیغات بود و این برای «پایتخت» موضوع جدیدی نیست.
نجف‌زاده در پاسخ به شنیده‌ها درباره دستمزدهای نجومی بازیگران «پایتخت» نیز گفت: هر کدام از بازیگران «پایتخت» دستمزدهای متفاوتی دارند؛ هرچند اگر در سینما و نمایش خانگی کار می‌کردند دستمزدهای ماهیانه آنها خیلی بیشتر از این عددی می‌شد که برای «پایتخت» شنیده شده؛ آن هم برای کسانی که دو سال زندگی خود را برای یک پروژه گذاشته‌اند.
در رسانه‌ها مطرح شد که محسن تنابنده ماهیانه ۲ میلیارد برای یکی از سریال‌های نمایش خانگی دریافت کرده، همین عدد را اگر به این دو سال که ایشان درگیر «پایتخت» بودند ضرب و تقسیم کنید، می‌بینید که بسیار کمتر از آن چیزی که حقش بوده دریافت کرده است
وی افزود: حتی در رسانه‌ها مطرح شد که آقای تنابنده ماهیانه ۲ میلیارد تومان برای یکی از سریال‌های نمایش خانگی دریافت کرده، همین عدد را اگر به این دو سال که ایشان درگیر «پایتخت» بودند ضرب و تقسیم کنید، می‌بینید که بسیار کمتر از آن چیزی که حقش بوده، دریافت کرده است.
مدیر پروژه «پایتخت» تاکید کرد: ما هیچ دستمزد غیرمتعارفی ندادیم.
این سوال باید از کسانی پرسیده شود که دستمزدهای نجومی می‌گیرند و همزمان حال مردم را هم خراب می‌کنند، این دستمزدها متعارف بوده و هست.
نجف‌زاده با اشاره به اینکه شایعات، برای بریدن پای بازیگران از تلویزیون است، بیان کرد: باید از همه بچه‌ها تقدیر شود؛ خصوصا کسی که سریال و فیلم پیشنهاد دارد و همچنان می‌پذیرد که بیاید در تلویزیون کار کند.
این شایعات به این خاطر است که پایتختی‌ها را مجاب کنند که دیگر در تلویزیون کار نکنند.
چرا دستمزدهایی که در نمایش خانگی ردوبدل می‌شود، پیگیری نمی‌شود؟
این‌ها شیطنت است که دوستان را بترسانند تا با تلویزیون کار نکنند اما کور خوانده‌اند.
وی در پاسخ به زمان پخش «پایتخت۸» گفت: پیدا کردن ایده و فیلمنامه، زمان‌بر است.
آقای تنابنده هم به کم قانع نیست.
پیش‌بینی اینکه «پایتخت» به نوروز ۱۴۰۵ یا ۱۴۰۶ برسد سخت است اما حتما تا یک یا دو سال آینده فصل جدید «پایتخت» را خواهیم داشت.
هیچ کاری پشت قباله پدری کسی نیست که تا آخر بخواهد در آن بماند
نجف‌زاده نسبت به اظهارات یکی از بازیگران فصل پیشین «پایتخت» درباره نقش‌فروشی‌ها در این سریال گفت: بازیگر نقش بهروز، جوان و علاقه‌مند بود و دوست داشت در این سریال حضور داشته باشد.
با این حال ما از طریق فضای مجازی فراخوان دادیم، از ۵ تا ۶ هزار نفر تست گرفته شد.
ایشان (ابوالفضل رجبی) از روی ناراحتی، نکته‌ای را گفته و احتمالا خودش هم الان ناراحت است؛ این را به حساب علاقه‌ای بگذارید که خیلی از بازیگران به «پایتخت» دارند و می‌خواهند در این کار حضور داشته باشند.
هرچند هیچ کاری پشت قباله پدری کسی نیست که تا آخر بخواهد در آن بماند.
وی در پاسخ به اینکه چرا عنوان «کارگردان هنری» به محسن تنابنده اطلاق شده، افزود: عناوین، دستمزد نمی‌آورد؛ همان نقشی که آقای تنابنده در دیگر فصول داشتند، در این فصل هم داشتند فقط این بار تصمیم گرفته شد به جای اینکه نام بازیگردان و...
جدا نوشته شود، در عنوان، «کارگردان هنری» تجمیع شود.
نقش آقای تنابنده به اندازه سیروس مقدم در «پایتخت»، غیرقابل‌انکار است.