خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 09 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیشنهاد وزیر علوم به ایجاد نظام ارزیابی مهارتی

تسنیم | سیاسی | سه شنبه، 09 اردیبهشت 1404 - 14:53
وزیر علوم پیشنهاد کرد نظام ارزیابی مهارتی ایجاد شود تا در نتیجه آن، جهشی در مهارتی شدن دانشجویان را شاهد باشیم، نظام نمره دهی حذف شود و توانایی و مهارت مورد ارزیابی قرار گیرد.
مهارت،دانشگاه،مهارتي،توسعه،ملي،تجهيزات،دانشجويان،علوم،روز

به گزارش گروه دانشگاه خبرگاری تسنیم، حسین سیمایی وزیر علوم در اجلاس روسای دانشکده و آموزشکده‌های دانشگاه ملی مهارت ضمن تسلیت درگذشت ده‌ها هموطن و مجروح شدن حدود هزار و 200 نفر در پی انفجار اسکله بندر شهید رجایی، گفت: زمان ارائه برنامه خود به مجلس شورای اسلامی هم تاکید کردم که ما با صاحبان مدرکی مواجه هستیم که مهارت ندارند.
وی افزود: لازمه رفع شکاف بین دانش و مهارت، توسعه دانشگاه ملی مهارت، تامین کارشناس و توسعه کارگاه‌های آموزشی است و هدف ما نیز این امر است و بر همین اساس در بودجه امسال، بودجه دانشگاه ملی مهارت 80 درصد رشد داشت.
سیمایی صراف تصریح کرد: من کارگاه‌های زیادی را در دانشگاه‌ها طی سال‌های قبل مشاهده کردم که یا تجهیزات ندارند یا تجهیزات آنها به روز نیست، باید نگاه جامعی نسبت به توسعه و تجمیع و به روز کردن تجهیزات دانشگاه داشته باشیم و به این سمت برویم.
وی با اظهار خشنودی از استقبال جوانان به فراگیری مهارت گفت: امروزه دانشجویان ما واقع‌گرا شده و به فراگیری آموزش‌های مهارتی ترغیب شده‌اند، در این شرایط برای ارتقای آموزش باید سرفصل‌های درسی را با مشارکت صنایع تدوین کنیم، زیرساخت‌های آموزشی و مهارتی توسعه یابد، اعضای هیات علمی نیز توانمند شده و مطابق علوم جدید، به روز شوند.
وزیر علوم پیشنهاد کرد نظام ارزیابی مهارتی ایجاد شود تا در نتیجه آن، جهشی در مهارتی شدن دانشجویان را شاهد باشیم، نظام نمره‌دهی حذف شود و توانایی و مهارت مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: تقویت همکاری با صنایع از صورت‌های حرکت به سمت دانشجویان دارای مهارت است و ما در این زمینه به دانشگاه‌های ملی مهارت امید بستیم و معتقد به روزآمد کردن دانشکده‌ها، کارگاه‌ها و اساتید هستیم.
انتهای پیام/